Això no obstant, hi ha diverses coses que criden l'atenció de la naveta Alemany, la més gran de totes les que hi ha documentades a Mallorca. En primer lloc, les solucions arquitectòniques innovadores que s'empraren pel fet que la construcció està situada en un desnivell (concretament, en un turó). La façana té una plataforma davantera destinada a això. Però en aquest punt s'ha de fer una pregunta important: per què es va construir en un desnivell? Malgrat que aquí només es pot elucubrar, basta mirar a banda i banda de la naveta per comprovar que des de la colina no només es controlava el territori del voltant, sinó que també es podia observar amb claredat la mar, un mitjà de comunicació amb l'exterior de les Illes ja operatiu a l'edat de bronze.
Però no només destaca la façana, "també destaca un àmbit situat al costat de l'entrada de l'edificació que encara no sabem per què servia", explica Daniel Albero. Davant la mateix entrada hi ha un "corredor d'accés, que també és un element que resulta molt interessant".
La naveta Alemany s'inclou dins el Parc Arqueològic Puig de la Morisca, juntament amb el túmul de Son Ferrer i la vila romana de la Mesquida. Darrere la seva recuperació hi ha la intenció de "difondre i tornar a la societat allò que es seu", afirma Albero. "El concepte de conservació i recuperació ha canviat molt en les darreres dècades. Abans s'orientava només cap a la investigació, però ara hi ha un vessant molt més social". De fet, en acabar la intervenció, la naveta estarà senyalitzada i tindrà un marge de protecció, a més d'una escala d'accés per als visitants.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.