"De vegades pareix que si no passes per Nova York no acabes de complir un cicle, però jo mai no ho havia cregut". Així parla l'artista Horacio Sapere de la seva estada a una de les capitals mundials de l'art, que no és altra que la ciutat nord-americana. Nova York ha inspirat multitud de creadors i les seves estampes formen també part de la història del cinema. "És veritat que té una càrrega molt gran i que allà passen un munt de coses".
La primera pregunta al respecte d'aquesta aventura americana és: Què fa Horacio Sapere a Nova York? "Només m'he dedicat a pintar. He tingut la sort que no m'he hagut de preocupar d'altres coses". Malgrat que ja donava voltes a la idea des de 2005, tot començà l'octubre de 2010 amb una exposició a Mont-real organitzada per la galeria Eric Devlin. "A partir d'aquí ja vàrem cercar un estudi a Nova York, gràcies també al suport de dos col·leccionistes canadencs", explica Sapere, que sis mesos anant i tornant de la ciutat dels gratacels. De moment, les portes es van obrint per a l'artista, malgrat la dificultat d'obrir-se pas a una selva d'asfalt com Nova York.
"Encara no hi ha res tancat, però el setembre he ser allà per mantenir-hi una sèrie de reunions", explica l'artista. "Hi he de parlar amb galeries i alguna institució, com l'Instituto Cervantes, per fer coses en el futur. De moment tot està un poc embullat", continua. "Hi ha dos o tres llocs molt interessants en el projecte de Teorema" (que gira al voltant de la figura de Ramon Llull).
L'estudi d'Horacio Sapere a Nova York és a Morgan Avenue, a la zona polonesa de Green Point, ben a prop d'un dels ponts que dóna accés a Manhattan. "És un lloc on es viu realment bé", afirma, encara que Mallorca continua tenint un lloc central en el seu cor i els seus pensaments. "A una ciutat així valor encara més el meu racó de ses Salines. La Mediterrània és un indret únic al món. De fet, quan estic fora, es parla sovint de Mallorca".
Una de les coses que més valora Horacio Sapere de Nova York és l'energia que transmet. "Hi ha moltíssima gent treballant i ningú no et demana d'on ets. El que la gent valora és la teva feina". Si hi ha un lloc on proliferen les galeries, s'ha de parlar per força de Nova York, una ciutat que també pot resultar molt dura. "Si tens alguna cosa a dir, hi pots estar perfectament; però, si no, la ciutat et menja", resumeix Sapere, que considera molt important no només estar per estar, sinó "tenir un projecte". "He aconseguit sentir-me molt bé a Nova York, i ja hi tinc els meus amics, però també enyor algunes coses".
També és molt destacable la importància que encara tenen a la capital nord-americana "els moviments artístics underground". "Allà es continua treballant en moltíssimes coses. Encara queden molts grups que practiquen l'activisme cultural, i això és una cosa que s'ha perdut a Europa, on la gent ja està cansada", assenyala l'artista.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.