La travessia del tren entre Manacor i Artà, precisament aquest tram que ara es qüestiona, és l'objectiu de la Guia del patrimoni històric que ha redactat l'Associació per la Revitalització dels Centres Històrics (ARCA). L'objectiu és posar en valor tots els elements d'importància que podríem trobar durant el recorregut i que componen la xarxa que va per Manacor, Sant Llorenç, Son Carrió, Son Servera i Artà.
L'historiador Xavier Terrassa ha estat l'encarregat de redactar aquesta guia, que rebé el suport de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat i que ara, una vegada editada, s'ha de distribuir. Terrassa fa primer una introducció històrica del ferrocarril d'ençà que se n'obrí la primera línia, l'any 1875, i passa per l'època de més auge d'aquest mitjà de transport, a principis del segle XX. La recuperació de les antigues línies és també una proposta destacable per ARCA. Tot i això, subratlla l'historiador, aquest eix del ferrocarril no es construí fins al 1916 i s'allargà cinc anys, i és "sense cap dubte la línia estilísticament més ben dissenyada de Mallorca".
Ara bé, el gruix principal de la guia se centra en aquells elements historicopatrimonials que el visitant pot trobar a les localitats on s'atura el tren. Aquests itineraris poden ser o bé a peu o en bicicleta, depenent de les ganes que es tinguin de conèixer indrets com el poblat prehistòric del Claper del Gegant a Capdepera (dins la ruta al voltant de Son Servera) i un complet recorregut pels molins d'en Polit, d'en Baió i d'en Fraret de Manacor.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.