Els assistents tindran l'oportunitat de veure el tenor Johan Botha. | Pere Bota
El castell de Bellver serà demà a partir de les 21.30 hores l'afortunat escenari d'un concert molt especial. En primer lloc, perquè els assistents tindran l'oportunitat de veure el tenor Johan Botha en acció. Es tracta d'un dels cantants més reconeguts del panorama de la lírica actual, que destaca sobretot per les seves aptituds dramàtiques. A més, Botha estarà acompanyat per l'Orquestra Simfònica de les Illes Balears Ciutat de Palma i el seu director titular, Salvador Brotons. L'altre motiu que fa que aquest recital, organitzat per l'Associació austríaca d'amics de Mallorca, sigui d'allò més recomanable és el seu caire solidari, ja que els beneficis seran destinats a Projecte Home. "Joseff Egger -president de l'associació- em va demanar que cantàs i estic molt content de fer-ho, perquè hi ha molta gent que té problemes amb les drogues i s'ha d'intentar que les coses millorin", explicà Johan Botha, que cada estiu ve a Mallorca, "ja sigui per descansar o per cantar".
El tenor austríac, encara que nascut a Sud-àfrica, també està molt satisfet de tornar a un escenari tan emblemàtic com el castell de Bellver. "No hi ha cap altre castell amb aquesta forma a Europa. És un lloc molt bo per cantar, amb una acústica excel·lent". Quant al programa, Botha apuntà que es tracta d'una selecció d'obres graduals, que van des de "les peces més lleugeres fins a les més dramàtiques".
"Johan Botha es troba en el zenit de la seva carrera i és un regal de Déu", diu Joseph Egger, que el coneix des de fa cinc anys. "Li queda molt de temps encara per endavant". De fet, ja hi ha qui el compara amb Plácido Domingo. "Respect molt Plácido. És un dels més grans artistes i fou el meu ídol quan era jove. Ara som grans àmics i és un honor que em considerin de la seva mateixa categoria", assenyalà Botha.
El tenor austríac no tindrà pràcticament un dia lliure durant els propers quatre anys. Té compromisos amb les grans òperes del món, com la de Viena i el Metropolitan de Nova York, però entre els seus projectes de futur figura la possibilitat de convidar l'Orquestra Simfònica de les Illes Balears a la ciutat sud-africana de Cape Town.
"Primer duríem l'Òpera de Cape Town a Mallorca, perquè vegi com funcionen de bé aquí les coses, i després miraríem de dur la Simfònica cap allà". De moment, "s'han de cercar espònsors, perquè el Govern sud-africà s'estima més invertir doblers en la construcció que 'malgastar-los' en cultura", digué sense perdre el somriure.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.