La Banda de Música oferí un ampli i variat repertori. | Ferran Aguiló - M À. Cañellas

TW
1

L'intercanvi cultural entre els pobles és l'objectiu de la Diada europea de la música, que ahir se celebrà als països de la Unió. Palma no ha restat al marge de la iniciativa, tot i que passà per alt a bona part dels ciutadans. Ja se sap que actes d'aquestes característiques no atreuen les grans masses, encara que determinats sectors musicals tenen un nodrit grup de seguidors. Prova d'això fou la Banda Municipal de Música de Palma que, sota la batuta de Joan Giménez, omplí totes les cadires reservades per a aquest concert al parc de les Estacions. Entre el públic, hi havia gent ben diferent i fins i tot alguns havien vingut a posta de la Part Forana per escoltar amb atenció els músics, ja que no es volien perdre aquest Dia europeu de la música.

El parc de les Estacions era un dels cinc improvisats escenaris palmesans on ahir actuaren un total de les tretze formacions i grups musicals que prengueren part d'aquesta iniciativa de l'Ajuntament de Palma. La jornada començà el capvespre amb la Coral Juvenil de Palma a l'Hort del Rei. Aquest fou, per ventura, un dels escenaris menys concorreguts, malgrat que els turistes que passejaven pel bell indret s'aturaven per contemplar les veus que hi actuaven. Per allà també hi passà la Coral d'Esporles, sota la direcció de Marià Portes, i l'acadèmia Renacimiento, dirigida per Catalina Simonet.

La Banda Municipal de Palma fou la gran protagonista al parc de les Estacions, mentre que a Can Oms actuà el Cor d'Adults de l'escola Ireneu Segarra, l'Orfeó Mayurqa i la Coral de Pollença. Diferents estils musicals foren la tònica d'aquesta jornada, que, a més, sonà a ritme de jazz. En aquest cas, es pogué sentir el de Miranda Jazz Combo, que organitzà la Biblioteca de Cultura Artesana, als jardins de la Misericòrdia. En aquest indret el públic fou tímit al principi però s'animà a mesura que succeïa el concert. En demanar-los si sabien per què hi havia aquella actuació, la majoria coneixia bé que el 21 de juny és el Dia europeu de la música.

En realitat, aquesta jornada, impulsada per la Unió Europa, vol promoure l'intercanvi musical entre territoris. S'inicià a l'Estat francès l'any 1982 i tres anys després Europa es féu seva aquesta iniciativa. En aquests 26 anys de trajectòria, s'ha consolidat més a uns indrets que a altres. El punt final, o la cireteta del pastís, de la celebració palmesana d'ahir tingué lloc al castell de Bellver amb un concert organitzat pel Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca, que inclogué la interpretació de l'Orfeó Universitat de les Illes Balears, el Cor de Mestres Cantaires de la UIB, la Coral Juvenil de Joventuts musicals de Palma i l'Orquestra Simfònica del Conservatori.

Altres espais, com el Racó de les Idees, s'afegí ahir a aquesta festa sonora amb ballet, la música clàssica de Quina boira, el ball hindú de Danjanima i les cançons d'Idees de muses. La música continuarà avui i demà al castell, a l'espera que la música sigui viva a la ciutat durant tot l'any.