A Mallorca, la sortida ahir del nou treball de Manel no passà de llarg.

TW
0

Mentre alguns ho qualifiquen de rellançament de la música en català, d'altres parlen de gran campanya de màrqueting amb por de morir d'èxit. La publicació del segon disc de Manel, 10 milles per veure una bona armadura, no deixa indiferent. A Mallorca, la sortida ahir del nou treball no passà de llarg. A Xocolat gairebé exhauriren tots els discs que tenien i esperen que avui n'arribin més. Mentrestant, El Corte Inglés confirmava ahir capvespre l'èxit de vendes el primer dia de llançament. "Serà una de les formacions locals amb més vendes", assegurava Antoni Sánchez, en espera, això sí, de la publicació del nou treball d'Antònia Font. A iTunes es col·loquen en líders de descàrregues a l'Estat.

I és que la campanya prèvia a la sortida d'aquest segon disc ha provocat una espècie de febre per la formació de Guillem Gispert, Roger Padillo, Arnau Vallvé i Martí Maymó. La causà quan donaren a conèixer dos dels nou temes (Aniversari i Boomerang) i diumenge ho corraboraren amb la presentació del videoclip amb Sergi López com a convidat d'excepció. Ahir, però, fou el dia clau, era el moment de conèixer els altres vuit temes del treball i estar "a l'expectativa de veure si agrada", explicava el baixista del conjunt, Martí Maymó.

Defugen la qüestió de l'èxit o, més aviat, sembla que no els agrada parlar-ne gaire. Maymó assegura que tot això es deu a la "bona acollida del primer disc". "En el fons, som del parer que tot el que ens passa està molt bé. Si deixa de passar és evident que ens sabrà greu, però ho acceptarem i tirarem endavant", diu. De moment, ja tenen vint concerts de gira confirmats, un dels quals serà al teatre Principal de Palma (26 de maig). Ara bé, cal tenir en compte que, d'aquesta vintena de concerts, la meitat ja han exhaurit les entrades.

Tot i amb això, el públic encara no sabia amb què s'hi trobaria. Sobre els concerts, Maymó no en revela gaire detalls: "La idea és que l'espectacle funcioni a partir del disc nou. Allò que passa és que amb deu cançons és difícil fer un concert". Pel que fa a la temàtica argumental de 10 milles per veure una bona armadura, s'hi trobaran personatges peculiars, músiques intenses i lletres molt més denses, a més d'alguna sorpresa "críptica", com defineixen els mateixos autors un dels temes. Malgrat tot, "no veig que les cançons siguin tan diferents de les del primer, encara que un poc més lentes o menys animades", afirma.

Els amors i desamors, les parelles o exparelles tornen a surar en les seves llestres, vestides ara amb una major poètica narrativa. "Són cançons d'amor i de relacions, com també ho és el 80% de la música pop que es fa", diu el baixista. Les comparatives amb els Els millors professors europeus surten a l'aire poc després, però no com a símptoma de maduració (que hi és): "Perquè fos el primer disc no hi pensàrem menys; quan vols fer una cançó, tanques una lletra d'acord amb el que vols dir. Amb la música, ocorre el mateix", resumeix.

Maymó eludeix igualment etiquetatges lingüístics o generacionals i defineix els Manel de manera ben senzilla: "Quatre persones que s'ajunten per fer cançons i tirar-les endavant. Som conscients que hi ha crítiques positives o negatives, però no ens fan canviar la nostra manera de fer ni de pensar". La resta, doncs, són metàfores.