3 ballets és el nom del proper espectacle del ballarí i coreògraf Carlos Miró. Al capdavant de la Companyia de Dansa del Teatre d'Alaró, Miró s'encara en aquesta ocasió a tres peces emblemàtiques de la dansa: La migdiada d'un faune, de Claude Debussy; el Bolero, de Maurice Ravel; i La consagració de la primavera, d'Igor Stravinsky, que serà el ballet estrella d'aquest trio. L'estrena de 3 ballets tindrà lloc a l'Auditòrium de Palma el pròxim 14 d'abril. Posteriorment, hi haurà representacions a l'Auditòrium Sa Màniga de Cala Millor (16 d'abril), l'Auditòrium d'Alcúdia (23 i 24 d'abril), el Teatre d'Artà (29 d'abril), l'Auditòrium de Peguera (5 i 6 de maig) i el Teatre d'Alaró (10, 11 i 12 de juny). En aquest darrer, les reduïdes dimensions faran que només es dugui a terme la peça d'Stravinski.
A més, La consagració de la primavera celebrarà el centenari l'any 2013, fet que serà aprofitat per Carlos Miró i la seva companyia per intentar dur aquest espectacle fora de Mallorca. "Estam segurs que molts teatres demanaran un espectacle com aquest l'any del centenari", afirma. "Ja hem fet els primers contactes, encara que haurem d'esperar per presentar l'espectacle definitiu als interessats".
Aquest nou treball suposa tot un repte per a Carlos Miró, sobretot després de l'èxit de Trenca9s i de la nominació de la seva protagonista (Noelia Gómez) als premis Max de teatre com a Millor intèrpret femenina de dansa. "L'espectacle ofereix músiques potents i tres ballets que són emblemàtics", explica Carlos Miró. "Després de l'adaptació al hip hop que vàrem fer de la música de Txaikovski al Trenca9s, ens feia ganes treballar amb música original, encara que sense renunciar a fer una adaptació moderna d'aquests ballets", afegeix el ballarí i coreògraf que enllestirà per primera vegada les tres peces sobre un escenari.
La llàstima és que, de moment, no hi ha cap orquestra que vulgui interpretar en directe la música de Debussy, Ravel i Stravinski amb la companyia. "Marcos Ferragut -el director de l'Auditòrium de Palma- i jo vàrem oferir a l'Orquestra Simfònica la possibilitat de fer conjuntament 3 ballets, però ens demanaren cobrar, i jo no puc afrontar una cosa així, perquè cada any tinc dèficit per poder continuar endavant amb els meus projectes", comenta Miró. "També ho oferirem a l'orquestra del Conservatori, però encara estam esperant una resposta".
Espectacle rere espectacle l'objectiu de Carlos Miró a llarg termini "és aconseguir una companyia seriosa i estable en un futur". "És per això que apostam per muntatges de gran format", afirma. "Duim a l'escenari tot tipus d'idees perquè som un grup d'arts escèniques que ofereix la dansa com a plat fort", continua. "Si es pogués fer una gran companyia que tingués estabilitat i continuitat, també seria una gran motivació per als alumnes que a hores d'ara estan estudiant dansa al Conservatori i que a l'Illa poden ballar als hotels i poca cosa més com a sortida professional".
3 ballets és un bon exemple del credo artístic de Carlos Miró, que se centra en la recerca de les emocions mitjançant el moviment. La trajectòria d'aquest ballarí i coreògraf mai no ha traït la idea d'acostar la dansa al gran públic i de donar un lloc sobre els escenaris a estils diversos i maneres diferents d'interpretar el ball, tant el clàssic com aquell que trenca amb l'ortodòxia. "Ja hem fet set espectacles amb bastant d'èxit de públic i crítica. Nosaltres cream i cream, no ens podem aturar ni podem esperar que els teatres ens venguin a cercar".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.