La pluja no va poder amb la força del capitan Trueno, Tintín o el Víbora. Si bé de bon matí el ruixat es deixà sentir per Ciutat, els 68 expositors de la Fireta de llibres i tebeos no defalliren i muntaren les seves taules sota les arcades del pati de la Misericòrdia. A les deu, la fira pogué obrir les portes a un públic ben fidel. Armats amb paraigües i impermeables, famílies senceres es passejaven entre historietes i llibres de tots els temps. "És molt gratificant veure la resposta de la gent", explicava Joan Miquel Morey, de l'Associació d'Amics i Víctimes del Còmic, organitzadors de l'acte.
Ara bé, la 21a edició d'enguany tingué un protagonista ben especial: Tintín. Les aventures d'Hergé centraren bona part de les activitats organitzades ahir dematí al pati dels Hòmens. La primera fou el cercavila d'Els Pícaros, passant pel gegant trivial tintinaire que es disputà dins una de les sales expositives de la Misericòrida. Dotze alumnes de l'IES Sureda i Blanes demostraren els seus coneixements sobre les històries de Tintín. Era la demostració del treball que han realitzat a classe i a casa de la mà de la cap del departament de castellà del centre, Joana Ferrà, amb la lectura del Vol 714 cap a Sidney. "Ha estat una entretinguda activitat per fomentar l'àbit lector entre els estudiants, a part de les activitats que el centre realitza amb Norma Còmics", explicà Isabel Franco, també professora del centre.
Val a dir que bona part d'aquestes activitats foren organitzades per l'associació 1001, un col·lectiu del Principat d'amants de Tintín i que aprofitaren la Fireta per celebrar a Mallorca la sisena Trobada tintinaire. L'objectius és ben clar, donar a conèixer els diferents aspectes del popular reporter que "marcà la nostra lectura d'infantesa i que amb la maduresa hem tornat a fer una lectura més profunda", aclarí Enric Reverte, membre de 1001. En total, viatjaren a l'illa 25 tintinaires o "tintinòlegs", com afegí Reverte, que a més de recuperar la figura del personatge de Hergé també "feim un homenatge a la nostàlgia de la nostra infantesa. Quan nosaltres començàrem a llegir les seves històries, en plena dictadura franquista, Tintín era una finestra oberta al món", afegí. David Baker endinsà el públic al món tintinaire mentre que el dibuixant Àlex Fito realità un taller de còmic. La pluja, per sort, havia donat una treva i el públic s'hi anà incrementant.
El moment més emotiu de la jornada arribà amb el lliurament dels premis als guanyadors dels diferents concursos i el reconeixement de l'Associació dels Amics i Víctimes del Còmic als autors Miquel Fuster i Luis García. Mentrestant, famílies i amants de les vinyetes aprofitaven per remenar entre còmics i llibres de tota casta i a preus més assequibles. Era la demostració que el fenomen del còmic a l'Illa ha calat de ple.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.