Artistes, comissaris i polítics, en la presentació. | Teresa Ayuga

TW
0

Els animals i la natura envairan a partir d'avui la planta noble del Casal Solleric. Ara bé, tot aquest 'animalari' forjat per Ferran Aguiló haurà de conviure amb la música electrònica de Daniel Palacios i les historietes de Wallace Wood, intentant, però, no quedar presoners dels filats Daniel Canogar. Són, en definitiva, les quatre propostes que el centre ofereix per a aquesta Nit de l'Art, que es presenta ben calenta.

L'exposició de Ferran Aguiló serà un dels principals atractius de la vetlada. Fa ja dos anys que l'escultor no mostra la seva obra a Palma i ara ho fa amb una àmplia retrospectiva dels seus 24 anys de professió, creant un particular univers a patir de les "troballes de ferro, fusta o pedra de l'artista. "A aquestes troballes les converteix després en escultura", comentava ahir la comissària de la mostra, Marta Sierra, abans que Ferran Aguiló apuntàs que aquesta, "la meva feina, és tota la meva vida" i que aquesta mostra li ha servit per fer "un exercici per comprovar el pas del temps". El discurs expositiu de la mostra (no feta cronològicament) respon també a les diferents emocions que Aguiló experimentà amb la seva creació i que amb un rerefons d'esperit crític suposen "la meva manera de participar en l'àmbit públic. No serveix per a polític jo", bromejava.

L'Espai Quatre, per la seva banda, estarà ocupat per Daniel Canogar, qui ha envaït les sales subterrànies amb la instal·lació Enredos, com una teranyina artística realitzada a base de cables elèctrics. "Estam enganxats a una gran teranyina: la nova tecnologia ens ha fascinat tant que ens ha pres tots els aspectes de la vida", assenyalà l'artista. Aquesta proposta també s'adiu amb l'Outcomes, de Daniel Palacios, a la Zona Zero.

Això no obstant aquesta nit no seria completa si no hi participàs el còmic, que enguany arriba de la mà de Wallace Wood (1927-1981). Florentino Flórez i Frédéric Manzano han bussejat pel món del col·leccionisme d'historietes per portar fins a Ciutat Woodwork, una àmplia mostra del que fou la història i el treball del dibuixant nord-americà.

Impressionisme urbà a la galeria Vanrell

Ciutadans anònims circulen pels indrets de Ciutat sota el sol de l'estiu mallorquí. Aquesta és l'estampa de la nova mostra de Tomeu Morey, que a partir d'aquesta nit es podrà veure a la galeria d'art Gabriel Vanrell. Amb traços impressionistes vagament definits per línies negres, la pintura de Morey cerca reflectir la vida quotidiana a Palma. "Morey treballa en el seu taller a partir de fotografies per tal de no molestar ni influir en les seves escenes", afirma la galerista, Rosa Vanrell. La profunditat dels carrers i la perspectiva de la imatge són alguns d'aquests atractius de les trenta pintures. Totes són olis damunt tela i moltes, de gran format, distribuïdes arreu de la planta baixa i del primer pis de la galeria.

En aquesta sèrie d'estampes costumistes, hi podem trobar localitzacions transitades, com el carrer de Sant Miquel, la plaça Major, Cort i el passeig del Portitxol. La llum guanya nous matisos per a aquesta mostra, s'allunya dels tons blaus de col·leccions anteriors, aposta pels colors més clars i mostra una subtil evolució. Els personatges de la seva obra, sense rostre ni rumb definit, podrien amagar una crítica a la massificació turística de Palma, però no és el cas. "La intenció de les pintures de Morey no és crítica en absolut. L'autor tan sols cerca reflectir el dia a dia dels nostres carrers", explica Vanrell. La mostra s'inaugura avui a partir de les 20 hores amb la presència de l'artista i hi estarà exposada fins al proper 19 d'octubre.