Fomentar la comunicació a través de l'art ha estat l'objectiu, durant aquest darrer mig any, dels treballs que integren l'exposició Educare. Des d'avui a les 18 hores i fins dia 25 de juliol, la Fundació Pilar i Joan Miró acull les obres realitzades en sis tallers creatius per a persones amb risc d'exclusió social. "Hem volgut cedir espais destinats als artistes perquè serveixi d'estímul per a l'autoestima dels grups", afirmà Magdalena Aguiló, directora del centre, on es feren les activitats.
Els infants amb discapacitats i els seus familiars són els protagonistes de la mostra Àlbum de família. Un conjunt de fotografies relaten el transcurs d'unes jornades en les qual se cercava motivar la convivència entre pares i fills amb diferents expressions artístiques. Per altra part, un col·lectiu de persones amb trastorns alimentaris ha elaborat la mostra Els fils d'Ariatne. Es tracta d'un conjunt d'expressions artístiques "centrades en el cos que tenien com a objectiu desviar el conflicte personal", assegurà la dissenyadora del projecte educatiu, Cris Pink. El material de referència ha estat la tela, "perquè és el que envolta el propi cos", afegí, sobre una mostra protagonitzada per escultures de tela.
Un núvol de bosses de plàstic conté els records de la família dels participants en l'activitat Mira'ns, destinada a persones amb trastorns psiquiàtrics crònics. "Hem volgut treballar amb tres temes: la família, els seus problemes i la consciència social", explicà Aina Bauzà, directora del projecte. L'auditori de la Fundació reproduirà les filmacions dels tallers Pintant xinema i En Joan Petit quan balla... pinta grafits. A més a més, al passadís s'exhibeixen els murals del taller En Joan Petit quan... explora, un mapa del museu elaborat per infants d'entre tres i sis anys.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.