'Renovar-se o morir' és una dita popular entre les empreses que desitgen tirar endavant. Possiblement aquest sentiment s'hagi accentuat en aquest període de crisi econòmica i són moltes les companyies que cerquen en el disseny la supervivència. Per ajuntar interessos d'empreses i dissenyadors, l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI) obre cada any una convocatòria per afavorir el contacte entre els dos móns en el seu programa Impuls al disseny.
Els resultats de l'any 2009 es poden comprovar des d'avui i fins al proper 4 de juliol en el pati del Casal Solleric. La mostra, de vint-i-una propostes de disseny en diferents camps, s'inaugurà ahir horabaixa amb la presència d'artistes, autoritats i algun estudiant que no es volia perdre les propostes en el seu terreny fetes a l'Illa.
El terreny de les noves tecnologies de la comunicació s'alçà com a principal novetat de la present edició. Ho demostrà la presència de l'exposició en un lloc web. "És el primer cop que albergam una feina d'aquest tipus i per a l'any que ve ja tenim cinc encàrrecs en aquest camp", afirmà el director del servei d'acompanyament empresarial de l'IDI, Silve Pons. La crisi, a més, ha augmentat la demanda d'empreses necessitades de renovar la seva proposta i des de la institució augmentaren fins a trenta els treballs d'aquest 2010, deu més del que resulta habitual.
Internet ha estat el darrer àmbit a tenir cabuda a l'exposició Impuls al disseny, però foren altres iniciatives les que més cridaren l'atenció del públic durant la inauguració. Aquest fou el cas de l'escala portàtil plegable de Neus Company, capaç de reduir sensiblement l'amplada. L'autora no es cansà de demostrar-ne el funcionament als assistents. Un altre dels objectes protagonistes fou la imatge i l'envàs d'oli per a infants. Tot i això, el camp de disseny més sol·licitat ha estat el d'imatge corporativa, al qual han acudit deu empreses que produeixen vins, bijuteria, refrescos, objectes artesans i una botiga de música, entre d'altres. Set companyies han estat les sol·licitants d'envasos i embalatges, mentre que s'han exposat tres productes propis dels dissenyadors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.