TW
0

"Cercam gent amb pilotes, desinhibida i sense vergonya". Aquest era el reclam que Joan Porcel, el director, féu per al càsting del seu espectacle. S'hi presentaren 18 persones i més o manco totes sabien on anaven. José Gil era dels qui ho desconeixien. "Ho vaig descobrir quan em vaig haver d'abaixar els calçons", reconeix un dels protagonistes d'aquestes Marionetes del penis, creades des de Sa Botiga des Buffon's i que s'estrenen aquest cap de setmana.

La història -es tracta de fer figures amb els genitals masculins- no és nova. La crearen ja fa anys els australians Simon Morley i David Friend entre amics i el seu èxit s'escampà com la pólvora. L'any 2003, els madrilenys d'Yllana l'adaptaren al castellà i fins i tot la dugueren a l'Auditòrium, on ompliren durant dos dies la sala Magna. "Jo ho vaig veure a Madrid i em vaig dir a mi mateix que algun dia produiria aquell espectacle", afirma el director. Aquest dia ha arribat. "Feim gairebé tots el números del muntatge original, però amb aportacions nostres i adaptat a Mallorca", continua.

Per als dos protagonistes ha estat una experiència positiva. "Arribes a conèixer el teu cos d'una manera que no imaginaves fins ara i et fugen tots els complexos", expliquen José Gil i Santy Rodríguez. "No n'hi ha prou de tenir un bon membre: més enllà de les dimensions, el que hi necessites és molta elasticitat, hidratació, escalfament i concentració", afegeixen. En aquest sentit, i per no tenir ensurts damunt l'escenari, ja avisen que durant l'espectacle "no tens temps d'excitar-te", tot i que, d'entre les recomanacions que els australians han fet als seus deixebles, n'hi ha una que és bàsica: "Evita certes mirades". I és que la química del cos no saps mai per on et sortirà.