Els llibreters tornaran a instal·lar els envelats al passeig del Born per celebrar la Fira del Llibre. La XXVIII edició del certamen literari tindrà lloc entre el 28 de maig i el 6 de juny, deu dies intensos en què les novetats editorials de tota casta en seran les protagonistes. Pocs canvis respecte de l'edició de l'any passat, així ho advertí ahir el president del Gremi de Llibreters, Francesc Moll, qui assegurà que es continuarà a l'emplaçament del Born, ja que és un indret cèntric tant per a visitants com per a llibreters.
Així, dues fileres de casetes en forma d'u -però sense tapar les entrades de la part del passeig per a vianants- mostraran als visitants centenars de publicacions, enmig d'un programa marcat per la crisi. El sus a la fira el donarà la mestra i periodista Margalida Capellà, que en farà el pregó divendres dia 28 de maig. Les presentacions de les darreres novetats editorials i les activitats infantils se succeiran durant aquests deu dies amb forta presència d'escriptors de les Balears i poca de fora. "Serà una fira relativament modesta, tot i que es mantindran tots els actes del darrers anys", comentà Francesc Moll. Això és degut a la rebaixa de les ajudes de les administacions per a l'organització de l'acte.
El president del Gremi afegí, a més, que encara queden alguns serrells pendents , com el nombre de llibreries que hi prendran part (l'any passat foren 23 stands) i tancar definitivament el programa d'actes. Entre les activitats ja fixades, s'hi troben les presentacions de La recta raó, del conseller Carles Manera, qui "dóna el seu punt de vista teòric a l'economia de les Balears", afegí Moll, i els poemaris L'espiga del buit, de Miquel Bezares, i Grans èxits, de Sebastià Alzamora, Josep Lluís Aguiló i Pere Joan Martorell. També Joan Guasp presentarà els Barçaforismes, a càrrec del periodista Pep Roig i el poeta Bernat Nadal.
Així mateix, l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana farà part de la fira dissabte 5 de juny amb Context viu, una lectura de texts a partir de les 19 hores per part d'escriptors d'arreu dels Països Catalans. Pel que fa al vessant més lúdic, Nati Granado i Victor Uwagba s'encarregaran de les activitats infantils, mentre que les Llunàtiques aportaran el musical, i els Castellers de Mallorca sorprendran els visitants diumenge dia 6.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.