El principi bàsic de la companyia valenciana Bambalina és que, mitjançant les teresetes, es pot representar qualsevol peça. Per tant, era per ells un repte posar-se davant la Carmen de Mérimée, amb totes les seves passions i relacions amoroses turmentoses, i adaptar-la a un gènere que, no obstant no sigui vera, sempre ens transporta a unes connotacions més aviat infantils. El resultat d'aquesta espècie de juguesca es pot veure fins diumenge al Teatre del Mar. "És una obra per a adults: no perquè sigui forta o indecent, sinó perquè està envoltada d'una poètica i d'una sensibilitat especial amb la qual un infant s'acabaria avorrint", digué el director Jaume Policarpo.
"És una Carmen més propera a la de Mérimée, més pura i autèntica, que no pas a la de Bizet, que fou edulcorada per satisfer un públic petitburgès amant de l'òpera", precisà el director, conscient que "elements com el sexe o l'erotisme no es poden ni obviar ni eludir, perquè l'espectacle quedaria coix". La Carmen de la companyia Bambalina és, d'aquesta manera, una fusió entre les teresetes de gran format, els actors que les manipulen -que no s'amaguen, sinó que participen del mateix espectacle, amb un constant diàleg amb els ninots-, i la música, ja sigui en directe o enllaunada. Tot això, expressat sense text.
"Usam molts recursos: la poètica dels objectes, l'expressivitat dels actors, la simbologia de l'obra, la música en directe... Tots aquests elements combinats fan que es desplegui davant nostre un gran ventall de sensacions en què el text no és necessari". No és el primer pic que la companyia Bambalina arriba al Teatre del Mar per representar-nos la seva particular visió dels clàssics literaris, ja que en muntatges anteriors ha donat vida a personatges com Cyrano de Bergerac, el Quixot i Federico García Lorca.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.