TW
0

"No té fàcil solució maridar la cobdícia humana i la imbecilitat". Així definia el director Pitus Fernández l'essència del que es pot interpretar d'El solitari Oest, la tercera part de la trilogia de Martin McDonagh que es presenta avui a la sala Petita del teatre Principal de Palma. Dos germans enemistats centren aquesta trama teatral que va entre la comèdia negra i la tragicomèdia, amb un capellà que portarà la "moral" als protagonistes, tot emmarcat dins una Irlanda tancada i conservadora. "És una obra negra sense esperança", explicava ahir Josep Mercadal que s'ha ficat dins el paper del mossèn Roderick Welsh. "És un enigma de per què ens atreuen coses tan truculentes, així és l'obra", assegurà.

Rodo Gener i Emilià Carilla encaren les disputes d'aquests dos germans davant una Girleen interpretada per Agnès Llobet. Les seves conductes, que molt sovint freguen la realitat, provoquen que l'obra esdevingui gairebé expressionista o de còmic en un món cru i carregada de remordiments. "S'assembla a un univers de Tarantino", definí Gener.

El director i els actors presentaren ahir El solitari Oest al Principal després de ja haver presentat l'obra a Manacor i a Menorca. El bé i el mal es disputen de manera dialèctica aquesta obra creada pel britànic Martin McDonagh, on representa la "Irlanda fosca, ultrareligiosa i opressiva". "Allò que destaca d'aquest autor és que té una estructura teatral consistent i una exploració dels personatges fins al moll de l'os", aclarí el director menorquí, que afegí que els actors han fet una feina de fonda recerca que és difícil d'encorsetar". L'obra, de La fornal i Moll Oest, es podrà veure d'avui a diumenge a la sala Petita del Principal.