"Contra els polítics corruptes i mentiders: lectura! Contra la destrucció de les neurones: llibres! Contra el negativisme imperant: fornicau amb les paraules i amb l'alegria de l'escriptura!". Jaume Pons Alorda sap que no és un profeta ni un Barack Obama, però creu haver trobat la solució a tots els nostres problemes. Per això, en el seu discurs inaugural de la 21a Setmana del Llibre en Català ho digué ben clar i ben fort: "Sortiu al carrer amb els braços, els cossos i els sexes ben oberts i abraçau, tocau i fornicau amb els llibres, els escriptors i els editors com a éssers animals, vegetals i humans que són!".
Però, bromes a part, el jove poeta de Caimari també es posà seriós i féu un toc d'alerta als polítics que hi eren presents: "Calen polítiques culturals fortes, un sistema educatiu vàlid, bones publicacions i éssers capaços de fer arribar aquesta passió fins als límits de la vida". En pogueren prendre bona nota el conseller de Cultura, Bartomeu Llinàs; el seu homòleg al Consell, Joan Font; la regidora Nanda Ramon i la mateixa presidenta del Consell Insular, Francina Armengol, entre d'altres autoritats.
Així, la 21a Setmana del Llibre en Català obrí ahir les portes. Fins diumenge que ve, devers 50.000 volums escrits en català estaran disponibles per ser comprats, consultats, llegits o simplement contemplats. Una quinzena d'escriptors hi presentaran la seva obra més recent i molts d'altres conversaran i dialogaran entorn del món de les lletres. La fira, per quart any consecutiu, es fa al pati de la Misericòrdia, un emplaçament que fou ahir celebrat per l'editor Francesc Moll, que convidà també a trescar per entre tots aquells llibres. "Aquí hi trobareu de tot, des de la darrera novel·la fins al llibre més antic encara disponible; des dels més minoritaris fins al best-sellers més de moda".
La Setmana ha arribat enguany tocada, també, per la conjuntura econòmica del moment. El retard en els pagaments de l'edició del 2009 per part del Consell n'ha fet perillar la realització i, tot i que finalment la fira ha tirat endavant, la programació, han dit els organitzadors, és un poc més magra respecte d'anys anteriors.
El conseller Joan Font aprofità l'ocasió per demanar disculpes. "Vull agrair-los la paciència en uns moments econòmics tan complicats i difícils per tirar endavant les propostes culturals que s'ofereixen a l'Illa. Us assegur que des del Departament de Patrimoni estam fent tot el possible per treballar en profit de tothom", digué.
La Setmana del Llibre en Català estarà oberta fins dia 7 de març. L'horari és de dilluns a dissabte de 10 a 21 hores i els diumenges de 10 a 14 hores i de 16.30 a 21 hores.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Home, amb les pel·lícules de Walt Disney ningú s'hi emprenyava, com estan fent aquí. Cosa que, per cert, demostra que el pregoner tenia raó: fa falta sexe!
Aquestes boutades ja les feia l'adolescent de sal... fa 40 anys! Ara semblen extrets d'una pel·lícula de Walt Disney. Com els infants petits, riuen amb l'escatologia i creuen que això és ser valents!
En Jaume és un dels pocs pregoners que mai hagi vist que: 1. hagi dit clar i català el que pensava, sense por a denunciar la corrupció ni a fer crítica del moment polític que vivim. 2. no hagi fet badallar i adormir el públic sencer, sinó que l'hagi deixondit amb un to teatral i divertit. Per tot això: visca el pregó i la fortor!
Aquest exhibicionista, no madurarà mai? Entenc que vulgui aprofitar els cinc minuts de glòria (ja s'ho trobarà d'aquí a uns anys quan vegi el paper que feia de jove), però m'agradaria saber qui ha estat l'idiota que l'ha contractat.
Ets un krak Jaume! segueix endavant i disfruta de la poesia i la literatura.
Quin crack en Jaumet. Davant tanta indignació i porqueria, un poc d'humor no ens ve malament.
Que no era per devers Formentor a beneir l'espanyolitat?
El discurs de J C Pons, és l'exemplificació més evident d'auqesta societat moguda per la banalitat del sexe.
En Jaume Pons Alorda ha perdut la seva virginitat. S'ha convertit en el que ja deixava preveure: en un titella integrat, un comparsa de betlemet. Au, Jaumet, vés a cobrar pel teu pregó insubstancial!