La Setmana del Llibre en Català obrirà avui horabaixa les portes amb 50.000 exemplars per triar i remenar. Entre tanta lletra, algú es podria arribar a posar nerviós, per això, dBalears proposa alguns dels títols imprescindibles per no quedar enrere en aquesta nova cita literària, de la qual se'n conten ja 21 edicions. Fent una enquesta ràpida a les vuit llibreries organitzadores de l'esdeveniment, queda clar quines són les novetats disposades a triomfar aquests dies. Destaca sobretot Llucia Ramis i el seu Egosurfing, premi Josep Pla 2010, que es presentarà demà mateix a la Misericòrdia. "És jove, és mallorquina, és actual i la seva novel·la anterior ja va agradar molt", diuen des de Quart Creixent.
Una opinió compartida també per Literanta, Embat i Llibres Colom. Però el de Ramis no és l'únic recent enfornat amb ànsies de grandesa, també en té ganes Xavier Bosch i el seu amenaçador Se sabrà tot (el tendreu en persona a la Setmana del Llibre dia 4), o l'irònic i desafiant Homes d'Isabel-Clara Simó. Àlex Volney, des de Llibres Mallorca, ens fa una proposta "intensa": Fut, de Jim Dodge, "és literatura en estat pur, una narració breu molt intensa des de la primera pàgina i d'un autor que té poca obra traduïda al català", digué.
També parlant de traduccions és destacable la darrera entrega de la sèrie de Frederico Moccia, Perdona però vull casar-me amb tu, que té molts de punts per vendre's, tenint en compte l'èxit que d'ara de les "sèries literàries".
Des d'Embat llibres, Gloria Forteza recomana En els mars del Sud, de Robert Stevenson, de qui diu que "feia estona no ens n'arribava res en català i ara gràcies al Salobre el podrem tornar a llegir". La llibreria Lluna tira cap a casa i ens recomana Obres poètiques i altres escrits del mallorquí Andreu Vidal, mentre que Llibres Fiol tendeix Receptes fàcils per a temps difícils d'Antoni Tugores, un llibre de cuina econòmica, encara que des de General Riera diuen que "aquest volum és poc barat". Però a la Setmana del Llibre no només hi ha peces noves, sinó que és una oportunitat única per rescatar vells oblidats. Des de Jaume de Monsó recomanen agafar alguna novel·la de Porcel, com L'emperador i l'ull del vent o recuperar, de Rosa Planes, La ciutat dels espies indesitjables.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
IMPRESCINDIBLES? I parlau de novel·les i un llibre de cuina? Per favor! Imprescindible és una paraula que s'ha d'aplicar amb rigor. Imprescindibles són les enciclopèdies, els diccionaris i llibres de pensadors (Darwin,Cioran...). Imprescindible és la República de Plató. L'Emili de Rousseau. El Príncep de Maquiavel. Utopia... A casa nostra, ara mateix, La nostra terra, però una narració "imprescindible"?