TW
0

La 67a edició dels premis Globus d'Or, coneguts com l'avantsala dels Oscar, tindrà lloc anit a Los Angeles (Califòrnia) amb una gran favorita a la graella de sortida: la comèdia agredolça Up in the air, amb sis candidatures.

Una vegada més serà l'hotel Beverly Hilton el que a partir de les cinc de l'horabaixa (hora local) acollirà l'esdeveniment, que serà presentat pel còmic britànic Ricky Gervais, guionista de la versió original de The Office, i pel qual desfilaran una infinitat de celebritats.

Up in the air, la història d'un home la missió del qual és comunicar en persona l'acomiadament a desenes de treballadors cada dia, va aconseguir nominacions a la millor pel·lícula de drama, millor director (Jason Reitman), millor actor de drama (George Clooney), millor actriu de repartiment (Vora Farmiga i Anna Kendrick) i millor guió (Reitman i Sheldon Turner).

La gran competidora de la vetlada pot ser el musical Nine, amb cinc candidatures: millor pel·lícula musical o comèdia, millor actor de musical o comèdia (Daniel Day-Lewis), millor actriu de musical o comèdia (Marion Cotillard), millor actriu de repartiment (Penélope Cruz) i millor cançó original (Cinema Italiano interpretada per Kate Hudson).

La sorpresa pot arribar de la mà de dos dels pesos pesants de Hollywood. Tant Avatar, de James Cameron, que cada dia que passa s'aproxima al rècord històric de taquilla de Titanic, com Inglourious Basterds, de Quentin Tarantino, van sumar quatre candidatures.

Avatar aspira a endur-se les estatuetes a la millor pel·lícula de drama, millor director (James Cameron), millor banda sonora (James Horner) i millor cançó original (I will see you), mentre que els "bastards" pretenen alçar-se amb la victòria en els camps de millor pel·lícula de drama, millor director (Tarantino), millor actor de repartiment (Christoph Waltz) i millor guió (Tarantino).

En la categoria que premia el millor film estranger van ser nominades l'espanyola Los abrazos rotos, de Pedro Almodóvar, al costat de la xilena La canción de cuna, de Sebastián Silva; la francesa A Prophet, de Jacques Audiard; la italiana Baaria, de Giuseppe Tornatore, i l'alemanya The White Ribbon, de Michael Haneke.

Els Globus d'Or, que seran retransmesos en directe a més de 160 països, tindran un presentador per primera vegada des de l'any 1995, i l'elecció de Gervais ha estat ben acollida per la gran majoria, tot i que n'hi ha que no tenen manies a admetre que no coneixen de res el còmic britànic.

Leonardo DiCaprio i Robert De Niro seran els encarregats de lliurar a Martin Scorsese el guardó honorífic Cecil B. DeMille, per la "impressionant contribució al món de l'entreteniment", va explicar l'Associació de la premsa estrangera de Hollywood, l'entitat que lliura els premis.