TW
0

Eren els anys 60 quan el fotògraf César Lucas (Àvila, 1941) començà a entrar en contacte amb les grans estrelles de Hollywood, de les quals esdevingué el fotògraf oficial a moltes de les gravacions que es feien a l'Estat espanyol. Un dels seus primers treballs en aquest camp fou acompanyar Romy Schneider a llarg del rodatge de 10.30 Summer, a Segòvia, instantànies que es podran veure a partir de divendres a la sala Augusta de Palma en una mostra organitzada per la UIB. "A mi em contractaven per fer fotos a les estrelles, i jo després les difonia per la premsa internacional", reconeix el fotògraf, que es posa seriós quan sent la paraula paparazzi. "Jo mai no he estat un paparazzi ni mai no hi he volgut tenir cap relació, i molt manco ara, amb tot el que veig que està passant per la televisió. Jo sempre m'he mogut amb les estrelles i amb la gent que m'ha donat la confiança. Mai no he fet una foto perquè pensàs que si la venia guanyaria molts de doblers, ja que això m'hauria tancat moltes portes que jo ja tenia obertes", reflexiona.

Així, la seva feina, consistia a acompanyar les "estrelles", amb noms tan destacats com Katharine Hepburn, Brigitte Bardot, Sean Connery i Raquel Welch, entre d'altres, i fotografiar-los en les seves millors condicions. "Una de les meves virtuts és que jo, a les dones, les sabia retratar molt bé i amb aquest ganxo ja aconseguia tenir-hi una bona relació", recorda. Fins i tot, les seves amistats amb les estrelles de Hollywood el feren venir a treballar a Mallorca. Fou al Port de Sóller, amb el film Krakatoa, a l'est de Java. "La meva feina era fotografiar l'actor Maximilian Schell i tenc un bon record de les imatges que feia al tramvia de Sóller", diu.

D'Schneider, en recorda sobretot el caràcter. "Era una bellesa, amb un somriure espectacular. Era alemanya però no era freda, tenia un punt llatí que la feia encantadora i l'acostava molt a la nostra manera de fer", reconeix.