TW
0

La programació del Teatre del Mar per a aquest hivern incorpora la visita d'alguns vells amics que hi tornen al cap de 25 anys, a més de propostes avantguardistes i innovadores provinents de la xarxa de teatres alternatius (RED). La programació, que ahir fou presentada pel director, Carles Molinet, començarà just el dia després de Reis amb una proposta d'Iguana Teatre, No te'n riguis de Rimbaud, un nou text de Pere Fullana que en aquesta ocasió és interpretat per Caterina Alorda i Joan Bauzà i en el qual es recrea la vida de l'enfant terrible. "Són dos actors de molt diversa procedència que ara mostren una perfecta sintonia i una química extraordinària en aquesta mena de music hall", digué Molinet.

La segona cita de l'hivern al Molinar té el segell de Fermí Reixac. Era el gener de 1985 quan aquest peculiar personatge, després de passar una llarga temporada a Nova York, presentava a Palma, concretament al Municipal, el seu Diari d'un boig, de Nikolai Gògol. Ara, 25 anys més tard, Reixac s'ha atrevit a recuperar i a revisitar aquell text, "que en el seu moment causà molt d'impacte", recordà Molinet. El durà al Teatre del Mar abans de fer temporada al Versus Teatre de Barcelona. Reixac serà a Palma del 28 al 31 de gener.

El mes de febrer i el principi del març seran ocupats pels espectacles de RED. Es tracta de tres obres que, segons el programador, "són complementàries, perquè mostren una visió del que s'està fent en l'avantguarda del teatre espanyol". Serien les que, seguint el titular, representarien els nous amics del teatre, concretament la companyia Agrupación Sr. Serrano, que duran l'espectacle -tirant a performance- Contra.Natura; Iker Gómez, que ha fet una coreografia alternativa a la del Llac dels cignes de Txaikovski, que ha anomenat La dansa del cigne; i la popular companyia gallega Chévere, que durà un grapat de Testosterona fins a Palma mitjançant un delirant xou musical i teatral.

La temporada d'hivern acabarà el mes de març amb el retrobament d'una companyia fidel a la sala del Molinar. Carles Alberola hi durà Mans quietes!, una comèdia negra, amb text de Piti Espanyol, que situarà els pares en l'escenari de l'escola dels seus fill i on demostrarà que no tothom és tan políticament correcte com podria semblar.

Com ja és habitual, el Teatre del Mar també deixa un cap de setmana per a la música. En aquest cas, serà el 6 i el 7 de febrer amb la presentació del darrer disc de Jaume Tugores, Nou llocs per a un nòmada.