Cinc corals de Mallorca hi participaren. Dues, les més joves i les que finalment s'endugueren el primer i segon premi, foren les més animades de totes, ja sigui per la posada en escena i actitud vers la música, la qualitat coral o la interacció que establiren amb el públic. Allò cert és que el jurat de la distinció, format per Miquel Brunet, Gerardo Cañellas, Michelle McCain, Antoni Miranda i Josep Miquel Ribot, ho tingué difícil per decidir qui s'enduia el preuat guardó i qui quedava en segon lloc, ja que la diferència entre ambdós fou només de 9 punts. Finalment, el cor jove de la Fundació Teatre Prinicpal, amb 220 punts, fou el guanyador del concurs, seguit del cor jove del col·legi Sant Josep Obrer, amb 211 punts, i el Cor d'Esporles, amb 183. Els premis eren de 1.250, 700 i 350 euros, respectivament. Quedaren fora el Cor d'adults del Liceu Francès, la coral S'Alzinar de Capdepera i el Deixa't anar de Felanitx, que per motius personals es retirà del concurs i no actuà ahir vespre.
Pere Víctor Radó, director del cor guanyador, explicava una estona abans del concert quin era el seu secret: "Jo l'únic que dic als al·lots és que surtin i passin gust amb la música. Que creguin en el que fan i ho amollin tot d'una. Aquesta és l'essència del gospel: viure'l i gaudir-lo més enllà de la tècnica". Tanmateix, si algú visqué intensament el gospel fou el grup subcampió que, fins i tot, en la seva versió de Virgin Mary had a baby boy (una peça obligatòria que hagueren d'interpretar a cappella les cinc corals) féu intervenir el públic amb la seva pròpia veu.
El cor d'Esporles, tercer finalista, demostrà la gran riquesa vocal dels 45 membres i cantà la cançó Now let me fly traduïda al català. Marià Portas, el director, afirmava com "per una coral de poble com nosaltres poder arribar a tocar al Principal era com gairebé impossible". El cor més jove (no per l'edat dels membres sinó per la seva història) fou el del Liceu Francès. Vicent Lalire, el director, explicà com "volíem apuntar el cor infantil, però vam veure que l'edat mínima era de 16 anys i aleshores en vam formar un amb mestres i pares dels infants".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo també vaig assistir al concurs de gospel. Esteia més que sabut q guanyaria el Cor Juvenil del Teatre Principal, ja que, eren els organitzadors i alguns components del jurat, d'un vent o altre, eren de la Fundació Teatre Principal. Pens que, el segon classificat va ser l'únic que va transmetre l'esperit de gospel, es més, es reflectava a les seves cares lo molt que gaudien a aquell privilegiat escenari i lo molt que sentien aquelles melodies. El public es va tornar com a boig al vore la gran actuació d'aquells joves. Si, el cor del teatre te una gran qualitat, són professionals, hi dediquen moltes hores, però aquesta vegada, es mereixia guanyar aquest concurs el segon classeficat, el Cor Juvenil de Sant Josep Obrer.
Enhorabona a tots els concursants!!! Ara bé, em crida l'atenció veure que un dels benefactors de passionelirica és la fundació Teatre Principal i un dels professionals i benefactors de la lírica és el mateix director de la coral Juvenil del Teatre Principal el Sr. Pere Víctor Radó (guardonat a aquest concurs). Sembla que ja no es pot anar a un concurs i creure que tot és objectiu i sense cap resultat premeditat. Només em ve al cap l'expressió en castellà: "Ellos se lo guisan y ellos se lo comen". Era lícit que el grup de la Fundació Teatre Principal es presentàs en aquest concurs?
Vaig anar al principal i vaig gaudir de les actuacions en general, bon nivell tècnic de tots els grups, evidentment amb diferencies, es clar. Jo volia veure Gospel, es a dir esperit , no nomes cançons. El Gospel es un sentiment, que s'ha de transmetre de cor a cor, es vida, son emocions que han de sortir i s'han de transmetre, el grup Guanyador tenia un alt nivell tècnic, indiscutible, però no va aconseguir que ningú sentis Gospel, nomes sentirem bones veus.