TW
0

Passades les cinc de l'horabaixa d'ahir, l'escenari del Teatre del Mar començà a reunir l'equip de la nova producció d'Iguana Teatre per assajar No et riguis d'en Rimbaud, de Pere Fullana. "Es tracta d'un espectacle peculiar que combina el cabaret amb un punt de surrealisme i de tragicomèdia", explicà Fullana. Tot sorgí a partir de la poesia visual de Joan Brossa, que inspirà el director a endinsar-se dins el cabaret i el music hall. No obstant això, Fullana reconeix que l'espectacle "no és un musical", sinó que inclou petites històries, fragments de màgia i de ventríloc.
L'obra centrada en Rimbaud vol mostrar tant la literatura com la faceta humana del creador francès. "Encara que juguem amb la figura de Rimbaud, l'obra no és elitista i pretén entretenir perquè el públic gaudeixi", precisà el responsable de la producció. No et riguis d'en Rimbaud comença amb el final de la vida de l'artista i acaba amb el naixement, tot amb el rerefons musical creat per a l'ocasió pel compositor Miquel Àngel Aguiló.

Llibertat per actuar

L'actriu Caterina Alorda confessà "tirar-se a la piscina" amb l'espectacle, ja que mai abans no havia treballat aquest gènere. Alorda interpreta la cèlebre Ofèlia, personatge de Shakespeare però que Rimbaud volgué dedicar-li un poema sobre la seva mort. Per part seva, Joan Bauçà s'atreveix amb la representació d'un compendi de personatges i només ha vist les deu primeres pàgines del guió. "Sé que he de cantar, ballar, sortir amb una cama amputada (com Rimbaud) i posar-me lentilles blaves", bromejà Bauçà. "El que més m'agrada és la llibertat per actuar i no saber el que passarà", apuntà l'actor.