"Tot començà al festival Alternatilla de Pollença quan em proposaren musicar poemes. Tot d'una em vengué al cap Guillem d'Efak. Era una artista complet i polifacètic, que ho tenia tot", explicà el músic. Martorell ha comptat amb la veu de Marta Elka i la guitarra de Toni Pastor per dur endavant el projecte. Una iniciativa musical que respon a "un format íntim i reduït, en el qual hem posat l'ànima", segons el músic.
A més, en aquest Manual inacabat (per anar per la vida) del compositor mallorquí podran escoltar-se lletres inèdites de Guillem d'Efak. "Hem fet un treball d'investigació i de recerca i hem trobat poemes que no es coneixien del poeta", assegurà el pianista.
"Guillem d'Efak era una persona que estimava la gent, els costums, no pretenia ser famós", comentà el músic. Martorell destacà que el poeta de Manacor utilitzava "les paraules més senzilles per contar les coses més complexes". No obstant això, hi ha hagut "pocs reconeixements" envers la seva figura, lamentà l'artista.
Els vint poemes de D'Efak, musicats per Martorell, engloben un triple projecte. El primer graó és el disc recopilatori, que ja ha començat a enregistrar-se a l'estudi Hiroshima de Palma.
El segon punt és la gravació del concert del dia 18 de setembre a l'auditori d'Alcúdia, que serà enregistrat en DVD. L'edició d'un llibre serà el tercer aspecte del treball musical. "Es tracta d'un projecte molt enriquidor, que dóna l'oportunitat de fer tres feines a la vegada", destacà Martorell.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.