Les enhorabones anaven ahir a tort i a dret a Can Prunera. I és que eren molts els que brufaven la inauguració del museu modernista al casal del carrer de la Lluna. Els artistes representats, l'ampli equip de restauració i museïtzació del centre i els mateixos sollerics convidats a l'acte. Tothom semblava estar d'enhorabona. Així ho demostrà també l'àmplia representació social que acudí a la cita. Des de les màximes autoritats polítiques de Balears, passant per la secció judicial, encapçalada pel president del Tribunal Superior de Justícia de Balears, Pere Terrassa, i el fiscal en cap, Bartomeu Barceló. A més, evidentment, d'un ampli ventall d'artistes illencs com Joan Costa, Francesca Martí, Jaume Martí, Pep Roig, Damià Ramis, Antoni Hidalgo Nebot, Lluís Maraver, Jaume Mir i altres residents com Nils Burwitz, Eva Choung Fux i Eve Marie Hutin, entre d'altres.
La gala d'inauguració començà a les 18.45, quan més de cent convidats partiren des de Palma en tren cap a Sóller. Era la primera trobada social d'una vetlada que s'augurava llarga i es feia amb el tren mironià de la Vall.
Mentrestant, el casal de Can Prunera s'anava omplint de convidats a poc a poc. Uns dels primers a arribar-hi fou l'advocat Rafel Perera, que conversà una estona amb l'exconseller Francesc Fiol. El popular hi acudí acompanyat pels seus companys de partit Rosa Estaràs i Carlos Simarro. En realitat, la representació política a l'acte fou molt elevada. El president Francesc Antich encapçalava la comitiva de l'Executiu balear, en la qual no faltaren els consellers Vicenç Thomàs, Bàrbara Galmés ni Joana Barceló. La presidenta del Parlament, Maria Antònia Munar també hi anà en companyia dels consellers insulars Dolça Mulet, Catalina Julve i Miquel Àngel Flaquer.
Per part seva, la presidenta del Consell, Francina Armengol, fou la màxima representant de la institució insular, acompanyada, això sí, per Joana Lluïsa Mascaró. Així doncs, en qüestió de mitja hora el jardí de Can Prunera es convertí en un anar i venir de gent que conversava amicalment a l'espera de començar l'esdeveniment. La calor de Sant Bartomeu encengué la vida nocturna sollerica, que va viure una vetlada social ben atapeïda. Entre les rotlanes, ben estiuenc, hi havia el president de l'IEB, Sebastià Serra, l'editor Lleonard Muntaner i l'activista cultural Tomeu Martí, que s'hi passejà amb l'advocat Josep de Luis. El director de la Clínica Rotger, Fernando Rotger, i la seva esposa tampoc no faltaren a aquesta multitudinària inauguració.
D'estrena social també estava el nou president del Mallorca, Tomeu Vidal, que rebé salutacions de molts dels presents. Un dels més efusius fou el de la regidora de Cort, Nanda Ramon. Val a dir que aquesta era la màxima representació de l'Ajuntament de Palma a la festa. Així mateix hi eren la directora del Baluard, Cristina Ros, i el cap de la Casa Reial, Alberto Aza, acompanyat de la seva esposa. Fernando Alzamora, Francesc Conrado de Villalonga i Margarita Pérez-Villegas representaven el sector financer. El nou batle de Sóller, Josep Lluís Colom, xalava de valent fent també ‘d'amfitrió', ja que la celebració es feia a la seva localitat. Altres sollerics, com el delegat del Govern, Ramon Socias, també comentaven amb els assistents el naixement del centre de cultura i art. El jove violinista Garcia Fullana, la dissenyadora Marily Coll, l'empresari vinícola Ramon Servalls, l'escriptor Gabriel Janer Manila i la seva filla Maria de la Pau, i el relacions públiques Pep Sans formaven part de la llista de convidats, que estava composta de més de cinc-centes persones.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.