TW
0

La galeria Pelaires, de Josep i Frederic Pinya, celebra enguany quaranta anys de trajectòria. En motiu d'aquest efemèride, la galeria inaugura avui l'exposició Aigües Tortes, de Jannis Kounellis i Rebecca Horn, al centre cultural situat al carrer de Can Verí de Ciutat a les 20.00 hores. "L'exposició és un viatge per mostrar la similitud de les seves idees, però mantenint el perfil de cada un", digué la crítica d'art, Doris Von Drathen.

Jannis Kounellis mostra aquí els seus darrers treballs, uns projectes madurs fruit de cinquanta anys de trajectòria plàstica. A Pelaires combina sobretot el ferro amb el vidre, però les cadires i els abrics també en són una nota dominant. "L'obra de Jannis mostra que improvisa molt amb l'espai", afegí Von Drathen. Kounellis, nascut a Grècia, començà a utilitzar objectes a les seves pintures el 1963 i fins i tot féu servir en una de les seves exposicions cavalls. A poc a poc, l'artista anà introduint més tipus de materials en la seva obra i, a més a més, substituí els marcs dels quadres per marcs de portes i finestres.

D'altra banda, l'obra de l'alemanya Rebecca Horn, que també es presenta en aquesta exposició d'aniversari, és una pintura lleugera. "El treball de Rebecca és quasi immaterial, és un joc de llum, ombres i reflexió", explicà la crítica d'art. Però, a part de la pintura, es caracteritza també per les seves peces articulades amb funcionaments mecànics. "Les estructures estan entre dos pols i es caracteritzen per l'energia elèctrica que permet el seu funcionament".

L'exposició conjunta d'aquests dos artistes, que ben bé es podria dir que estan celebrant les noces d'or de la seva trajectòria professional, està formada per 14 obres i mira en retrospectiva els 50 anys de feina de Jannis Kounellis i els 40 de Rebecca Horn. "És sorprenent com dos artistes tan diferents exposen la seva obra en un mateix espai", comentà Von Drathen. El que uneix Horn i Kounellis és el compromís polític que tenen tots dos, "a més de la seva lluita contratota forma de despotisme il·lustrat i la seva actitud cap a l'emigració", conclogué Doris Von Drathen.

La galeria Pelaires, fundada el 1969, agafà renom gràcies a l'exposició individual de Miró un any després del seu naixament.