TW
0

La febre pels musicals ha augmentat de manera considerable els darrers anys. Els primers a fer-ne foren Brodway i Londres, que encara en munten. A ra bé, a poc a poc la seva fama ha anat traspassant fronteres i ciutats com Barcelona i Madrid s'han apuntat també a la moda dels grans espectacles amb música.

L'èxit que tenen moltes d'aquestes companyies quan vénen de gira a Mallorca demostra que el públic illenc també té ganes de veure musicals i és potser sota aquesta premissa que l'any 2007, de la mà de Miquel Rigo, nasqué Blue Extrem Produccions, que és considerada una de les primeres empreses professionals de teatre musical que existeixen a l'Illa i que aquesta nit presenta el seu darrer xou, Viu el musical, a l'Auditori d'Alcúdia.

"En principi vam començar amb l'espectacle El món del musical, un popurri de cançons que va girar per diferents pobles de l'Illa i que van veure més de 4.000 persones. Tot i això, vam voler donar-li un nou impuls i apostàrem per contractar tot un elenc d'estilistes i tècnics i també el coreògraf professional Sam Harper, que ha donat un nou punt de vista al xou", comenten des del grup. Viu el Musical coordina més de 15 artistes, cantants i ballarins a l'escenari durant dues hores i mitja. En aquesta proposta es repassen els musicals més famosos de la història, des de clàssics ben animats, com Hair Spray i Mamma Mia, fins a altres de més tranquils i emotius, com El fantasma de l'Òpera, i produccions més contemporànies, com Hoy no me puedo levantar de Mecano. En total són dotze peces cantades amb veu en directe i lligades per un mestre de cerimònies que ho defineix com "una barreja entre el Cireque du solei i un cabaret", com explica Puig.

Blue Extrem, que és format per artistes majoritàriament de Mallorca, alguns en actiu i d'altres estudiants de l'Esadib, té ara mateix molts de projectes en marxa. Per al setembre preparen un xou infantil i també un musical propi "fet des de i per Mallorca". "Com diu la dita, Roma no es va construir en un dia. Ser una companyia professional al cent per cent implica moltes coses i és gairebé impossible aconseguir-ho. Nosaltres volem anar creant una marca i poder convertir-nos en una autèntica companyia de teatre musical", afegeixen.