Innodor, acolorible, no deixa gust, es pot rentar, reciclar i reutilitzar. Les propietats del vidre respecte a altres materials com podrien ser el metall i la ceràmica aviat foren copsats pels nostres avantpassats. Dues exposicions recullen a Sa Nostra més de quatre mil anys d'història d'un material tan quotidià als nostres dies com és el vidre.
La primera exposició prové directament el Museu d'Arqueologia de Barcelona, mentre que la segona mostra, en primícia, és la petita col·lecció que la Fundació Sa Nostra adquirí a final dels anys setanta al Mercat d'Antiquaris de Mallorca i que ara s'ha restaurat i netejat per a l'ocasió.
Des que fa més de 5.000 anys es descobrí el vidre fins als nostres dies molts i diversos han estat els usos que l'home ha anat donant a aquest material. L'exposició La fragilitat en el temps, provinent de Barcelona, fa un recorregut a través de 165 peces per les diferents cultures i moments històrics del vidre. Així, la comissària de la mostra, provinent del Museu Arqueològic de Barcelona, Teresa Carreras, definí fins a tres àmbits de l'exposició. "En un primer moment el vidre era un element de luxe, capaç de contenir líquids i materials que sovint es posa en dubte si era més valuós el contenidor o el contingut".
Amb el desenvolupament de la tècnica del vidre bufat, aquest material es popularitza i passa a ser un denominador comú dins el dia a dia dels romans. Una tècnica i material que, evidentment, també varen agafar les següents civilitzacions, com ara la musulmana, i que, finalment, ha arribat també fins als nostres dies.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.