L’Illa és molt més que sol i platja. A Mallorca s’hi fa art i això és el que des de Turisme del Govern es vol donar a conèixer als estrangers. Per aquest motiu i coincidint amb la fira ITB de Berlín, l’Institut d’Estudis Baleàrics i la Conselleria de Turisme han organitzat una mostra al bell mig de la capital alemanya per apropar al públic europeu les noves tendències de la creació contemporània que es donen a les Illes.
L’Art Center de Berlín respirarà, des del proper dia 11 de març i fins al 31 del mateix mes, la flaire de l’art illenc representat, en aquesta ocasió, pels artistes Paz Alcoverro, Jorge Azri, Ñaco Fabré, Concha Vidal i Marcelo Víquez. "La selecció s’ha regit pel fet d’intentar, mitjançant artistes consagrats i d’altres amb menys renom, exposar una pinzellada del que actualment es fa a les Illes quant a art contemporani, a través d’escultures, pintura i instal·lacions, entre d’altres", assenyalà la comissària de la mostra, Susanna Mihalic.
Una vintena d’obres, que prenen com a punt de partida instruments, el paisatge urbà, la natura i reflexionen sobre aspectes com la memòria, la història individual i col·lectiva o la societat actual, són les que donaran forma a la mostra. L’exposició anirà acompanyada d’un catàleg. L’Institut d’Estudis Baleàrics no acudirà a Berlín només amb les obres dels cinc artistes escollits, sinó que, a més, oferirà als visitants de la mostra un catàleg detallat de totes les galeries d’art existents a Mallorca. A la galeria no hi mancarà tampoc informació diversa sobre la nostra illa i alguns exemplars de llibres d’autors mallorquins que s’han traduït a l’alemany.
Punt de partida
La iniciativa de dur l’art illenc arreu "comença a Berlín, però no s’aturarà aquí", manifestà el director general de Promoció Turística del Govern, Joan Sastre. "Volem continuar realitzant exposicions paral·leles a les fires turístiques a les quals acudim, com la World Travel Market, de Londres, i Fitur, a Madrid", afegí.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.