Tan important com les llums, la interpretació, el so i l’escenografia, el maquillatge i la perruqueria ho és el vestuari dels actors i les actrius per donar veracitat al personatge que interpreten. Al teatre Principal de Palma, rere el fil i l’agulla, ara convertit en màquines de cosir més o manco industrials i modernes, hi ha un nom: Pepita Matas. Poc podia imaginar la mallorquina, quan es presentà voluntària a l’escola, a 13 anys, per ajudar a cosir a la casa Modas Pino, que gairebé cinquanta anys després seria la modista del Principal. Amb una llarga trajectòria rere la màquina de cosir, Matas s’endinsà el 1999 en el món de l’espectacle: el seu lloc de feina era la sastreria d’un teatre amb un gran volum de produccions pròpies que ara, deu anys més tard, veu com es jubila. "Llavors érem cinc persones a la sastreria del Principal i ens ocupàvem de tot el vestuari i els complements d’obres tan representatives com Carmen, Turandot, Aida, Tosca i El sastre del amor" assegura Matas.
Una vida de fil i agulla
Pepita Matas ha estat des de 1999 i fins enguany la modista del teatre Principal de Palma. La mallorquina es retira ara, després de 10 anys vestint personatges
Palma16/02/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.