L’informe fou presentat pels arqueòlegs contractats per l’Ib-Salut i descriu amb precisió com s’hauran de moure les restes des del seu lloc natural (davant la futura porta d’urgències de l’hospital) fins a les cases velles. Just en aquest indret és on el conseller de Salut, Vicenç Tomàs, apel·là per fer-hi un centre d’interpretació.
Aquestes restes arqueològiques s’ubiquen en els sectors E-2 i H-2 del nou hospital de referència, i són els darrers trams que continuen encara sense excavar-se. Ara bé, una vegada acabades les tasques dels arqueòlegs, aquests hauran de tornar a demanar permís a Patrimoni per traslladar el jaciment "passa a passa, sector per sector" fins a l’indret final.
En realitat, aquesta és la proposta que formulà l’Ib-Salut a Patrimoni i que també argumentà la UTE encarregada de les obres a través dels arquitectes de la constructora, Reinaldo Ruiz Yebenes i Julián Arranz, d’Aidhos, que troben que és "impossible mantenir l’estructura hospitalària" si es conserven les troballes.
La proposta de trasllat que ahir s’aprovà per unanimitat de tots els partits polítics (inclosos els de l’oposició) fou remesa el 16 de desembre a la Ponència Tècnica de Patrimoni, en què no hi hagué un acord unànime. Josep Massot, en representació d’ARCA, es mostrà contrari a la proposta de trasllat, perquè creu que les peces pertanyen a una època poc coneguda de la història de l’Illa i s’han de preservar al lloc original. "Si s’haguessin fet bé les coses des d’un bon començament, avui en tindríem més informació", afegí.
El representant del Bisbat de Mallorca, Bartomeu Bennàssar, també mostrà una posició contrària, ja que mantingué que el trasllat és un greuge comparatiu pel que fa al tractament que s’està dispensant a aquestes troballes respecte dels particulars a qui s’obliga a conservar les restes in situ.
Decisió política
Ara bé, la decisió d’ahir fou de caire polític, més que tècnic, i tots els partits polítics donaren el seu consentiment al trasllat, com també es donà el vistiplau a la proposta d’intervenció per a la rehabilitació del presbiteri de Santa Eulàlia. Aquest preveu el desplaçament de l’altar i la situació d’un nou ambó.
Un altre dels temes de l’ordre del dia d’ahir fou la rehabilitació integral de la plaça dels Pelegrins i el seu entorn al monestir de Lluc. La proposta també tingué l’aprovació de la Comissió.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.