És tan fàcil com entrar al Google, posar el nom d’una persona i trobar-la. Descobrir-ne una pàgina personal i xafardejar per tota la seva vida. Les seves fotos, les seves inquietuds, la seva intimitat. Internet ha obert la porta a milions d’imatges, fins i tot les pròpies, que ara són a la vista de tothom. Aquest fet és el que ha inspirat Paz Alcoverro en la seva sèrie 384 kbps, guanyadora ahir del premi Ciutat de Palma en arts visuals. Era la tercera vegada que Alcoverro (Barcelona, 1969) arribava a la final del certamen. Ho féu el 2005 i també l’any passat, amb un projecte de la mateixa sèrie. "Sembla que la dita aquella que ‘la tercera és la bona’ ha funcionat", deia ahir aquesta mallorquina d’adopció que viu ara mateix un moment brillant en la seva carrera artística.
L’obra vencedora del Ciutat del Palma són tres impressions de gran format (80 per 120 centímetres) damunt plaques de policarbonat transparent. S’hi pot veure una combinació d’imatges pròpies i altres de trobades per internet (totes amb la mida i la resolució corresponents) que juguen a un joc de transparències i deixen molt d’espai al buit. Alcoverro explica que 384 kbps va néixer ara farà uns anys, després de la reflexió sobre "la saturació d’imatges que podem trobar per la xarxa que no deixen clar el límit entre l’àmbit públic i el privat". És, digué l’artista, "com si sense moure’t de casa fossis capaç de compartir la teva vida amb una persona que és lluny". L’Antoni Gelabert d’arts visuals està valorat en 18.000 euros. El jurat concedí també una menció especial a Marios Eleftheriadis per Salvavidas, i tres accèssits: a Cecilia Segura per Aeolus; a Alfonso Brezmes per El sueño rojo de Rino i a Mercedes Lara perA través del cristal.
El Casal Solleric tanca la nit amb noves exposicions
Acabat el concert de Maria de Medeiros, les autoritats, com també una bona colla de curiosos i intel·lectuals, es dirigiren fins al Casal Solleric seguint unes petjades vermelles i blaves que Cort havia posat per al recorregut. Allà, amb un retard considerable respecte de l’hora prevista, quedà inaugurada l’exposició amb les obres finalistes d’aquest remis Ciutat de Palma 08, en la seva modalitat d’arts visuals, arquitectura i animació independent. No fou, però, l’única inauguració de la nit. Germán Gómez (Gijón, 1972) hi presentà Condenados, una nova exposició que restarà a l’Espai 4 del Casal Solleric fins al proper 5 d’abril. Germán Gómez fou guanyador del premi Revelació en la darrera edició de Photoespanya 08 amb aquesta mateixa obra i ara n’ha duit una petita mostra al Solleric. Algunes de les peces, de fet, es mostren per primera vegada a Palma.
Condenados parteix d’una estada que l’artista féu a Roma. Allà estudià la figura de Miquel Àngel i el seu moment vital quan pintava l’infern de la capella Sixtina. Gómez descontextualitzà els personatges que hi apareixen i els reproduí a través de fotografies dels seus amics. Les imatges són recreades, cosides i esquinçades per recrear els personatges de l’Infern, però amb figures actuals i nues. Segons l’artista, "aquesta obra és un humil homenatge a tots aquells que neixen condemnats". Germán Gómez ha estat també un dels finalistes del premi Ciutat de Palma.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Sí, avui l'he sentit destapant la seva intimitat lingüística per Ona Mallorca. M'ha fet molt d'"assumptu"
Ja ho deia George Orwell...