TW
0

Una videoprojecció tan innovadora que només s’ha emprat a les olimpíades de Pequín, a Bruges, París, Bordeus i, darrerament, a les festes de la Mercè de Barcelona. L’alta definició digital prendrà com a escenari la façana de Cort per oferir l’espectacle Oberts al món. "A Barcelona, el públic va flipar" assegurà col·loquialment el regidor de Participació Ciutadana de Cort, Eberhard Grosske. Figures que escalen per les finestres de Cort, un elefant que camina tranquil·lament per la balconada, muntanyes nevades que s’apoderen de la façana, una pluja d’estels, l’origen de la humanitat, un conjunt de constel·lacions, una biblioteca i un gran llibre obert seran alguns dels ingredients que es projectin, en tres sessions diàries i al llarg dels dies 21, 22, 23 i 24 de gener a l’emblemàtic edifici de l’ajuntament de Palma.

L’acte és un muntatge de gran format entorn del diàleg intercultural i la doble relació entre Palma i la resta del món, l’ésser humà i la natura. "És un espectacle únic que vol transmetre un missatge d’esperança, obertura i reafirmaració dels valors humanístics", explicà Grosske. Oberts al món, un espectacle que ha costat a Cort al voltant dels 100.000 euros, està programat en 8 seqüències que amb una nova tecnologia de videoprojecció d’alta ressolució mai vista a Mallorca que empra 80.000 llumets, transformarà Cort. "El canvi es realitzarà a partir d’una il·luminació suggestiva i progressiva dels elements arquitectònics, a més de crear-ne de nous i d’amagar els existents, a més d’adaptar el joc de llums i imatges a les finestres, balcons, columnes i d’altres elements característics de la façana de Cort", assegurà el regidor de Participació Ciutadana. Pel que fa a la banda sonora que acompanyarà les projeccions, "també és original i específica per l’espectacle de Palma" afegí Grosske.

Més diversió

Entre les diferents sessions d’Oberts al món, que tindran lloc a les 20.00, 21.00 i 22.00 hores, el públic de la plaça podrà gaudir del teatre de carrer infantil i juvenil del grup Sons i Clowns, a més de l’ambientació musical dels Xeremiers.