TW
0

Deu anys, sis discs i més de dos-cents temes són els que han transcorregut des d’aquella Flaca que, de la nit al dia, va passar a sonar per totes les emissores i discoteques que es preuassin.

Jarabe de Palo, liderat per Pau Donés, aterra ara a Palma per oferir el proper dia 12 d’agost un concert a Porreres, "on a més de presentar el nostre sisè disc, Adelantando, tocarem els temes més coneguts de la nostra carrera, els que tothom ens demana", assenyalà ahir el cantant.

L’elecció d’un estudi en una petita vila de la Vall d’Aran anomenada Betlan els ha permès concentrar-se en la seva feina, "evadir-nos de tot i de tothom i centrar-nos en la música".

Una dècada de música
Deu anys donen per a molt i la fama aconseguida pels Jarabe de Palo ha anat en augment des del seu primer disc, "una fusió d’estils que dóna lloc al mestissatge", la línia musical que ha seguit el grup. "En aquests anys hem perdut l’anonimat però hem guanyat l’oportunitat de poder oferir qualitat als concerts, viatjar, col·laborar amb grans músics i viure de la música", apuntà Pau Donés, alhora que assenyalà que "el balanç ha estat molt positiu".

Malgrat la fama, el grup no es resisteix a tocar "de tant en tant i sense anunciar-ho gaire" en llocs petits "que ens acosten al nostre públic i ens permeten retrobar-nos amb el format del qual hem sortit".

Donés, que ha comptat per a alguns dels seus temes amb grans noms de la música com Celia Cruz i Peret, entre d’altres, indica que "abans de demanar una col·laboració estudiam bé la cançó perquè al cap i a la fi la cançó és la que queda, la fama i nosaltres mateixos partirem un dia o un altre".

La qualitat musical és, doncs, un dels aspectes més rellevants per aquest cantant, que afirma: "Amb el pas dels anys i l’apogeu que va fer la música fa un temps i que ara ha perdut, els músics escriuen més i millor, segons el meu parer".