TW
0

Les festes de Gràcia tindran enguany un notable regust d’Illes Balears. I no serà precisament agre, com una cosa mal païda, sinó un regust dolç i de qualitat. I és que el dilluns dia 18 els productes de més qualitat de les Illes arribaran a la plaça Manuel Torrente per oferir-se durant tot el dia a aquells que passin per l’espai gastronòmic Tasta Gràcia.

És una de les apostes més exitoses de la festa major d’aquest barri de la ciutat de Barcelona, que cada any supera de llarg el milió de visitants i que enguany s’inicia dia 15 d’agost i acaba el 22 del mateix mes.

Al tast de productes gastronòmics illencs –la resta de dies es podran anar degustant productes marroquins, caragols de Lleida i diferents delícies de tot arreu per donar-hi la màxima varietat possible– s’hi han de sumar dues actuacions musicals de grups de l’Arxipèlag.

Els primers a pujar a l’escenari seran els mallorquins Oliva Trencada, que actuaran dia 18 a les 22.00 hores a la plaça Rovira en el marc del III Festigàbal, una de les programacions de major qualitat de totes les que s’hi poden gaudir. El grup farà un repàs dels seus temes i de la peculiar sonoritat que els ha fet ser considerats com una de les formacions més interessants de les aparegudes recentment en el nostre panorama musical. Realitzen una exploració dels sons mallorquins i hi incorporen nous elements que els han fet emprendre un camí propi i diferenciat.

El segon grup que actuarà a les festes seran els menorquins de S’Albaida, que dia 19 pujaran a l’escenari de la plaça del Sol, reconvertida en la plaça del folk i que és un dels escenaris de referència de les festes. Els menorquins, que acaben de guanyar el festival folk de Navelgas, a Astúries, presentaran els temes del seu darrer disc, Xalàndria, editat el 2008.

Des de fa anys la plaça del Sol ha esdevingut un escenari ideal per als amants del folk i es calcula que cada nit passen per l’envelat més de dues mil persones per veure aquestes actuacions en directe.

Gràcia es convertirà així una vegada més en un aparador de la cultura i de la gastronomia illenques. I tot al bell mig de la festa major més visitada de tot Catalunya.