TW
0

El teatre de Vilafranca es convertirà en una presó a partir de dimarts de la setmana que ve. Tot gràcies a l’estrena de l’obra Vis a vis a Hawaii, que només estarà en cartell fins l’endemà. Es tracta d’una obra còmica del dramaturg José Luis Alonso de Santos que l’actor Joan Bibiloni ha adaptat al català.

"He intentat fer justícia, és el que diuen els personatges, el que dóna sentit a la història, i he intentat que cada detall s’entengués bé", va dir Bibiloni durant la presentació d’ahir.

Una història entre reixes Vis a vis a Hawaii explica la relació que sorgeix per casualitat entre un pres tancat per error i una prostituta. El sexe entre reixes és el teló de fons d’un seguit de situacions còmiques per una parella molt peculiar il·lusionada amb un viatge a les paradisíaques del Pacífic.

Paco León, el director de l’espectacle va assegurar que els actors "han fet molta feina coreografiant els moviments perquè les expressions quedassin ben embastades amb el text". El director també va avançar mig en broma que "hi haurà un número musical que serà com la cirereta que corona un pastís".

Durant la presentació, Toni Gomila, que representarà el carceller, va destacar que "la tasca no artística més important que ha fet per mi la nostra televisió ha estat la de posar en contacte els professionals d’aquestes terres amb ganes d’engegar els projectes que a mi m’entusiasmen".

Lina Mira, la protagonista femenina del muntatge, va voler advertir que a l’obra "hi ha sorpreses, els espectadors que vénguin s’han de comprometre a no explicar el desenllaç a ningú". Rient, rient Joan Bibiloni va assegurar que va trobar aquesta història "en una llibreria i durant una bona temporada vaig tenir entre cella i cella la idea fer-ne el muntatge". L’actor va afegir que "feia estona que no pujava a un escenari i sembla que, ara que he trobat uns companys que m’hi han animat i un director amb molt de coratge, ha arribat l’hora de dur-la davant el públic".

Els tres actors i el director varen convenir que "si un dels tòpics del teatre és el voyeurisme de la quarta paret, la boca de l’escenari que permet els espectadors veure sense que els vegin, a Vis a vis a Hawaii, aquest és l’ingredient que millor defineix el muntatge.