TW
0

Trenta anys de creació cultural i encara un llarg camí per recórrer. La Fundació ACA (Àrea Creació Acústica) celebra enguany el seu 30è aniversari i ahir ho brufà amb una exposició. Encara que la seva principal base d’operacions sigui Búger, ACA ha portat fins a la capella de la Misericòrdia de Palma una mostra de les principals activitats que han realitzat durant aquestes tres dècades. Promoure i protegir la nostra cultura contemporània ha estat la seva principal escomesa que han traduït en nombroses propostes com la trobada de compositors, els seus ja tradicionals simpòsiums o la col·lecció Veu de Poeta.

El seu president, Antoni Caimari assegurà ahir que "cal potenciar sobretot els creadors vius, que estan mig oblidats". "El nostre objectiu és divulgar l’art actual, principalment la música", afegí. La feina feta ha estat molta, però l’empenta d’ACA no s’atura aquí, de cara al futur "tenim en projecte una àgora artística i convertir ACA en un dels espais de creació més importants d’Europa".

A la inauguració acudiren la presidenta del Consell, Francina Armengol; la vicepresidenta, Joana Lluïsa Mascaró; i la presidenta del Parlament, Maria Antònia Munar, entre altres autoritats.•F.M.