Més conegut per als alumnes com el Fra, la relació de Riera amb els cantors de Sant Francesc ve de lluny. El Fra començà com a integrant del Cor de Sant Francesc, dirigit llavors pel seu oncle, el franciscà Antoni Riera, amb només 7 anys. A l’inici d’aquest curs que s’acaba, "va arribar el moment de passar-ne el testimoni", assenyalà un Riera que tot i la seva "retirada" de les primeres files del Cor, no se’n desvincularà sentimentalment "mentre visqui".
El relleu
Els Nins Cantors de Sant Francesc ja duen un curs sota la direcció de la jove professora de piano del Conservatori de les Illes Balears, Margalida Arbona. Enguany, Riera i Arbona han treballat colze a colze per emprendre aquesta nova etapa que el Fra deixa després de més de 40 anys com a director. "Jo ja som del segle passat i el cor necessita la modernitat, la frescor i l’esperit jove de Margalida Arbona", indicà Riera.
Actualment, més de seixanta infants, des dels set als devuit anys integren el cor de Sant Francesc. L’elecció comença devers l’inici del curs escolar, és llavors quan el Fra, i ara Arbona, escull les veus que poden arribar a formar part del grup de Nins Cantors. Amb assaigs diaris i agrupats segons les característiques de les diferents veus —ja siguin sopranos, contralts, tenors o baixos— els nins passen un període de prova, "perquè el cor no és només cantar i tenir una bona veu, sinó que implica disciplina, rigor i concentració", manifestà Riera. Un pic superat aquest període els joves són nomenats, amb estatueta i insígnia incloses, Nins Cantors del cor de Sant Francesc, i passen a formar part d’una "gran família".
"El cor és el primer contacte dels nins amb la música", comentà la directora. Així, els menuts inicien amb el grup una trajectòria que els ensenya "molt més que a emprar la veu". Els integrants aprenen a "memoritzar, concentrar-se, saber comportar-se i aguditzen la seva atenció", entre altres habilitats.
Arbona ha agafat doncs el testimoni "amb èxit" d’un cor que opta a peces de fins a quatre veus "perquè els registres dels membres ho permeten", i això implica que el grup pot abraçar un ampli ventall musical.
La qualitat del grup "sempre ha estat molt bona" i així ho ha demostrat al llarg de la història. Així, representà Espanya en el congrés internacional de Pueri Cantores que va tenir lloc al palau de la Música Catalana de Barcelona el 1998, on foren escollides per cantar un total de 12 escolanies d’entre més de 70 que s’hi presentaren d’arreu d’Europa. "Els èxits i l’alt nivell del grup suposen un repte per a mi, ja que he d’estar a l’alçada", conclogué Arbona.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.