Dirigida per Rolando San Martín i interpretada per Victòria Teijeiro, Ana Carril i José Manuel Pizarro, l'obra «disposa d'un complet treball d'investigació sobre les discapacitats psíquiques i aquells que les pateixen directament o indirectament» assenyalà San Martín.
Segons el seu director, una de les claus de l'èxit, tant de crítica com de públic d'aquest primer projecte dut als escenaris de La Quintana Teatro, és «la combinació de teatre social amb estètica contemporània». Malgrat que molts han qualificat el muntatge com «innovador i original», San Martín assenyalà que «per a mi, Desde lo invisible té tots els ingredients de teatre pur i ancestral, de teatre d'experiència».
Amb l'obra, la companyia pretenia «fer un treball que tocàs la sensibilitat del públic» plasmant, de la manera més objectiva possible, els problemes que comporta la discapacitat intel·lectual. San Martin tracta a l'obra aquest tema amb un «llenguatge que mitjançant connotacions contemporànies, trasllada el públic a problemes i vivències essencials i humanes» apuntà el director.
Pel que fa al missatge de l'obra, adreçada a tots els públics, mitjançant les recreacions de Teijeiro i Carril, i la música amb tot tipus d'elements comuns, com pot ser una crossa que esdevé una flauta, de Pizarro, «l'obra deixa palès que les coses tal com les veiem poden resultar-ne d'altres, adoptar unes altres funcions i que la deformitat dels elements no té perquè ésser anormal i desagradable» apuntà el director de Desde lo invisible. «La dansa contemporània, per exemple, mostra molta bellesa a partir de moviments que en un principi poden semblar deformats» afegí.
L'obra de La Quintana Teatro obrirà el 16 de maig les portes del quart Cool Days per donar pas a dos caps de setmana de música, dansa i teatre d'avantguarda i innovació al Teatre d'Artà.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.