TW
0

Mai abans els jordans no havien contemplat les ceràmiques que Picasso realitzà en el desenvolupament del seu intens i multidisciplinari treball com a creador. La mateixa ceràmica que seduí l'artista malagueny en la dècada dels quaranta, i que posteriorment desenvolupà, captivà diumenge els ciutadans d'Amman que assistiren a la inauguració de Ceràmiques de Picasso en el The Nacional Gallery of Fine Arts.

Quatre peixos policromats, Rostre de perfil, Cara, Gerra amb decoració pastel o Paisatge són algunes de les obres que conformen la mostra, després de la selecció realitzada per la comisaria de Dolors Durán.

La inauguració va estar presidida per la princesa jordana Guida Talal, en representació de la Reina Rania. Tassons, plats, gerros o fonts amb rostres femenins, tauromàquies, naturess mortes o animals, una temàtica que es repeteix en la resta de la producció de Picasso, seran a Amman fins a mitjan mes de juliol.

Les peces de Ceràmiques de Picasso procedeixen de la Col·lecció d'Art Serra, del Museu Es Baluard i de la sala Picasso del Ferrocarril de Sóller. La mostra es completa amb tota una sèrie de gravats amb un burí que il·lustren el llibre Carmen, amb text de Merimée, i una selecció de llibres il·lustrats per l'artista malagueny.

Completaren la comitiva la princesa Wishdán Ali; l'ambaixador d'Espanya, Manuel Lorenzo; el director de l'Insituto Cervantes d'Amman, Carlos Varona; el director de Cultura de l'Instituto Cervantes, Rufino Sánchez, i el director de la galeria, Khaled Kreis.