La delegació illenca a la fira, amb els dibuixants al capdavant.

TW
0

La 26a edició del Saló del Còmic de Barcelona va obrir ahir les seves portes amb les Balears com a comunitat convidada. El batle Jordi Hereu va inaugurar la fira que gaudí també de la presència de la consellera d'Interior, María Àngeles Leciñena; el conseller de Cultura de la Generalitat, Joan Manuel Tresserras; la consellera de Joventut i Igualtat del Consell, Josefina Ramis; el director de l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), Sebastià Serra; i el director de Cultura del Govern, Pere Joan Martorell.

Un estand de 150 metres quadrats, ubicat a la zona central del Saló, resumeix l'activitat del sector del còmic a Balears. Una gran columna amb la imatge d'un far, obra del dibuixant Pere Joan, anuncia el territori dedicat a les Illes. Amb les parets de color blau com a referència marina, l'espai inclou una versió reduïda de l'exposició Historietes i repassa la història del còmic a Balears. Al costat es poden veure les obres dels darrers guanyadors del certamen Art Jove.

L'IEB ha organitzat la programació de l'estand de les Balears a través d'Inrevés edicions, d'editor de la qual és Sebastià Marí i els dibuixants, Pere Joan i Max. «Hem dissenyat la part gràfica de l'estand i ens hem encarregat de la gestió», va comentar Max, qui va apuntar que «també hem editat el llibre titulat Cada dibuixant és una illa i creat el lema de l'estand que és 'Illes Còmic al continent'». Una altra novetat és l'exposició dedicada a Max, organitzada per Ficòmic, en qualitat de premi Nacional que va rebre l'any passat per l'àlbum Bardín el superrealista. La modalitat es lliura a l'autor del millor llibre de còmic de l'any i es va atorgar per primera vegada la temporada passada. Max ha presentat El soroll i la fúria, i Bardín balla amb la més lletja, una historieta col·lectiva amb la visió de 80 autors sobre el seu personatge de ficció.

Una taula rodona va reunir quatre dibuixants residents a Mallorca: els mallorquins Pere Joan i Tomeu Seguí, el català Max i el colombià Canizales. Seguí va recordar que «des del dia 23 fins al 25 de maig es durà a terme la Fira Còmic nostrum al pati de la Misericòrdia de Palma, amb exposicions i venda de publicacions». El debat va tractar sobre les possibilitats de treballar al més alt nivell al sector del còmic malgrat la insularitat.

El director de l'IEB, Sebastià Serra, va mantenir que «l'institut té l'obligació de potenciar el còmic de les Balears» i es mostrà «optimista perquè els nostres autors són exportables». Per la seva banda, la consellera d'Interior, María Àngeles Leciñena, assegurà que «el públic que omplirà el Saló durant el cap de setmana se sorprendrà de la vitalitat de Balears» i apuntà que «no som el centre neuràlgic del món editorial, però gaudim d'una activitat sorprenent».