En el seu llibre Le jour se lève sur la banlieue, l'autor, Henri Queffelec, explicava, a manera d'avís, el que l'havia mogut a redactar-lo. «Un film de Marcel Carné, Le Jour se lève, que va aparèixer el 1938 i que les gents del cinema tenen per un model de destresa tècnica, va saber associar a la ironia ombrívola dels suburbis de París un títol ple d'esperança i, alhora, desencís. Amb bona direcció i franquesa al mateix temps, pren suport de la realitat. La imatge d'una casa mal feta, aixecada amb pobres materials i perfilada ridículament contra el cel dins un decorat de petita plaça trista que més d'un cop haurem contemplat a Gentilly, Clichy, Romainville, Argenteuil, Collombes, Vaires... El tema de la pel·lícula, la intriga de la qual practicava el suspens abans que aquest mot fos conegut dins l'àmbit cinematogràfic, semblava pensat per un autor desitjós de contar una de les més belles paràboles dels Evangelis. Contra l'home solitari perseguit per la injustícia, els altres homes vénen amb armes. L'ovella perduda no és carregada mai més sobre les espatles. El maten. Doncs el dia que s'aixeca no il·lumina mai un món fraternal. A començaments de 1954, menys de deu nits després de Nadal, la Cambra dels Diputats rebutjava un projecte de llei que havia de decidir la construcció d'unes ciutats d'urgència en favor dels que no tenien teulada. En aquells moments un infant de tres mesos moria de fred a Neuilly-Plaisance, dins un autobús abandonat on vivia amb els seus pares...».
L'Abbe Pierre segons Queffelec (1954)
19/03/08 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.