Estructura naval projectada pel general d'enginyers Bernardis, el nou vaixell submergible desplaçava 622 tones en superfície i 700 en immersió. La seva eslora era de 60'8 metres i la mànega, de 6'45. El calat, 4'66. Disposava d'un sistema de propulsió consistent en dos motors Fiat dièsel de 1.400 cavalls de vapor i dos motors elèctrics CRDA de 800 HP. Així, la nau, amb tots aquests avantatges, desenvolupava una velocitat de 14 nusos en superfície i de 7'5 en immersió. Comptava amb una tripulació de 45 homes i l'armament constava d'una peça artillera de 102 mm, 5 tubs llançatorpedes de 533 i una dotzena de torpedes de munició. En esclatar la guerra civil espanyola fou cedit, de forma temporal, a la Marina franquista i el seu nom, Iride, fou desfressat, també temporalment, pel de González López. Entre l'agost de 1937 i el gener de 1938 era destinat a la base naval de Sóller, puix que els alts comandaments pensaven que en aquest port de la costa de Tramuntana, orientat sobre la ruta de Barcelona, l'arma submarina podria fer més mal a les navigacions republicanes, col·laborant així en el bloqueig que imposaven els sublevats. Al submarí Iride s'unirien altres unitats submergibles que Mussolini cedia sense reserves al bàndol feixista. Es formà així una esquadreta de provada eficàcia.
El submarí «Iride» (1935)
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.