El Casal Solleric omple avui les seves estances amb tres
propostes artístiques de caires ben distints. Una mirada diferent
de Botero, Ateliers à París de Bernat Sansó i El pecado salva de
Marios Eleftheriadis són les exposions que presenta el centre per a
la vesprada més artística de l'any: la Nit de l'Art.
La planta noble del Solleric acull 67 peces de Fernando Botero
que donen a conèixer un perfil de l'artista colombià poc conegut
fins ara. La mostra, comissariada per la CAM, dóna testimoni de la
barbàrie que succeeix al país llatinoamericà, però des d'un vessant
constructiu de la història recent del país.
L'exposició conforma un recull de peces recents realitzades per
l'artista amb tècniques també ben diverses. Olis, llapis o pastel
són els elements que emprà Botero per reflectir la violència, els
segrests, la pobresa o la soletat de la societat colombiana amb un
compromís únic, l'art. Aquí, les figures de Botero perden
l'estabilitat i augmenten en tensió i en moviment. Així mateix,
l'artista no pretén canviar la realitat ni il·lustrar uns simples
esdeveniments, sinó que cerca captar i mostrar aspectes
constitutius d'una realitat concreta. La col·lecció fa part de les
pintures que l'artista donà al Museu Nacional de Colòmbia.
Per altra banda, l'espai Quatre del Solleric canvia racialment
de registre. L'artista grec Marios Eleftheriadis du a Palma El
pecado salva a través del qual mostra la seva visió del coneixement
i del pecat. «Tothom cerca la salvació» explica Eleftheriadis que
ha creat un món fantàstic, en el qual «la repetició de Pecat ajuda
a finançar el no pecar».
Un conjunt de flotadors armats amb els objectes més
inverserblants conviden el públic a endinsar-se dins tot aquest
món. Cadascú es pot «apropiar» d'un d'aquest objectes amb el qual
s'identifica ja que tothom es vol «salvar».
Les «trampes del pecat», formades amb ratoneres; els animals
antropomòrfs, éssers ficticis que animen a la luxúria a acostar-se
a la riquesa i a l'exageració o el «tro de l'abstent rei del Pecat»
són algunes de les interessants propostes d'aquest artista que
exposa per segona vegada a l'Illa .
La tercera exposició que s'inaugura avui és l'Ateliers à París,
1997-2007 de Bernat Sansó. Una revisió exhaustiva dels darrers anys
de la producció d'aquest artista felanitxer que des de fa anys té
la seva residència a París. «En ella es poden llegir perfectament
totes les claus del discurs de la meva obra», assegurà l'artista
que mostra quasi 200 teles agrupades en una vintena de títols amb
els quals juga amb el vistitant.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.