TW
0

Gairebé la meitat dels lectors de l'Estat, el 48'2% d'un total de devers 21 milions de persones, s'estimen més les llibreries tradicionals, on el tracte és més personal i proper, que no les grans superfícies comercials o els supermercats, a l'hora d'anar a comprar llibres.

Així ho certifica la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya (Cegal) en el seu Baròmetre d'hàbits de lectura i compra de llibres corresponent al primer trimestre de 2007. Tanmateix, l'estudi adverteix de l'augment del percentatge de llibres adquirits en hipermercats i grans magatzems.

Segons Fernando Valverde, president de Cegal, «l'atenció personalitzada i la prestació d'uns serveis de qualitat als clients tenen un cost per a la llibreria, però poden generar alhora uns ingressos més alts». «El sector tradicional i independent ja té assumit "continua" que sense modernització no hi ha futur. Comprèn que és necessari canviar i, per aquest motiu, són de cada vegada més freqüents les llibreries potents i ben organitzades».