L'Institut de Ciències Musicals recupera la memòria i l'obra d'Antoni Torrandell
Un llibre de l'ICCMU recull la Simfonia número 1 i quatre cançons del compositor
El músic Joan Company, el musicòleg Emilio Casares i Bernat Torrandell amb el professor Ramon Sobrino. A dalt, la portada del llibre. Fotos: S.A./E.B.
L'Institut Complutense de Ciències Musicals (ICCMU) recupera la memòria del músic Antoni Torrandell (Inca, 1881 Palma 1963). Sota la direcció del musicòleg i director de l'Institut, Emilio Casares, i de la mà del catedràtic Ramón Sobrio i la professora María Encina, l'ICCMU ha editat l'edició crítica de la Symphonie num. 1 pour violon et orchestre i Cuatro canciones para soprano y orquestra dins la seva col·lecció Música Hispana. El professor Casares qualificà aquestes partitures d'«excepcionals». «La música per subsistir ha de ser editada, si no, no pot ser interpretada, no es pot fer real, ni tampoc exportar-se a altres indrets». Aquesta ha estat la intenció de l'Institut madrileny envers les partitures d'Antoni Torrandell, «recuperar el patrimoni musical espanyol», sentenciava l'expert.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.