El primer encontre de clarinetistes de Santanyí acull 170 participants

Joves de les Illes i del País Valencià conviuen amb el seu instrument

TW
0

G. MAS. Santanyí.
Amb l'objectiu de millorar la formació dels joves clarinetistes, l'Associació Amics de la Música de Santanyí ha organitzat, sota la direcció de Miquel Bonet, el I Encontre de Clarinets «Vila de Santanyí», acte que va tenir lloc en una aula de la residència de la Tercera edat de s'Alqueria Blanca.

Devers 170 alumnes arribats de tot Mallorca, Menorca, Eivissa i alguns del País Valencià no van voler perdre's aquesta primera edició que s'inicià divendres horabaixa amb la recepció dels participants; una exposició de clarinets, accessoris, material audiovisual i un taller. Al vespre va tenir lloc el concert d'inauguració, que va ser a càrrec de Josep Fuster.

Ahir dematí els nins i nines participants varen rebre una master class a càrrec d'un professor de l'Escola Superior de Música de Catalunya, el valencià Josep Fuster, i es realitzà un assaig del repertori del concert del final de la trobada. L'horabaixa va tenir lloc una exposició, prova i mostra del procés d'elaborar les canyetes del clarinet, una peça fonamental i que ha de cuidar bé tot bon clarinetista. També realitzaren un altre assaig del concert final.

En la jornada d'avui, després d'aquests tres dies de convivència de joves que tenen la passió comuna del clarinet, realitzaran a migdia el concert de clausura i el posterior lliurament de premis.

El director de l'encontre i director de la Banda de Santanyí, Miquel Bonet, mostrà la seva sorpresa per l'alta participació d'aquesta primera edició. «La veritat és que tan sols esperàvem devers 70 alumnes i hem arribat a 170, això significa un rotund èxit de participació d'aquesta trobada». «Un altre dels objectius és que els nins i nines es relacionin entre ells i puguin crear una amistat amb el clarinet com a eix comú, ara s'han donat les adreces electròniques i estableixen una amistat i alhora intercanvien coneixements musicals», assenyalava Bonet.

L'organització mostrava la seva satisfacció no només per l'èxit de participació, sinó també per l'interès demostrat pels joves que han tingut l'oportunitat de treballar amb el clarinetista Josep Fuster.