Els anys vuitanta retornen a Palma amb l'espectacle musical «Fama»

L'obra es representarà a l'Auditòrium entre el 19 i 22 d'abril

TW
0

Les aventures de Fama arriben a Palma el proper 19 d'abril. Després de cloure l'espectacle Cabaret, l'Auditòrium de Palma acollirà aquest musical inspirat en una de les sèries de televisió més famoses dels anys vuitanta. Setze actors, més d'una desena de ballarins i un grup de música en directe donen vida a aquest muntatge que s'estrenà a Sabadell amb actors amateurs i que a poc a poc agafà forma i arribà a estar un any en cartellera a Madrid de manera professional. Ara, Fama ve a Mallorca de la mà de dues productores, Teatre del Sol i Vídeo Media, i es representarà a Ciutat del 19 al 22 d'abril. Les entrades per al musical es posen a la venda a partir d'avui i el seu preu oscil·la entre 30 i 40 euros.

La història, que només ofereix una cançó original de la sèrie, narra les aventures i els aprenentatges d'un grup de joves a la famosa High School for the Performing Arts de Nova York i segons explicà ahir el productor de l'espectacle, Mateu Casas, mostra la duresa per assolir l'èxit. «La fama dura el mateix temps que ha costat aconseguir-la», sentencià. Per la seva banda, el director general de Cultura del Consell, Guillem Ginard, es mostrà satisfet per poder «dur a Mallorca, espectacles que triomfen a la Península». Per tal d'aconseguir-ho, afegí, el Consell subvenciona cada espectacle en concret amb 8.000 euros més IVA, que permet pagar, en part, el cost de la insularitat.

Aquesta companyia porta ja més de 300 funcions a l'esquena amb la representació d'aquest musical que inclou estils ben diferents que van des de balades, al rap o al pop. A part de la peça Fame, la resta de cançons del repertori han estat composades per a aquest espectacle. Així mateix, els protagonistes seran reconeguts tot d'una pel públic, ja que presenten els trets principals dels de la famosa sèrie. El productor de la gira, Gonzalo Pérez, va destacar també la gran qualitat musical d'aquest Fame que «té una dificultat vocal molt elevada» i que els actors, a més de ballar, també han de saber cantar. L'èxit de Fama ve de lluny, ja que fins a 2.200 persones es varen presentar al càsting per aconseguir un paper en aquest musical que no passa de moda.