Llàgrimes de Letícia per la germana petita

Fonts de l'Anatòmic Forense parlen d'una possible ingesta de pastilles com a causa de la mort

Letícia estava visiblement desfeta.
| EFE

TW
0

Plovia a Madrid quan ahir migdia el cotxe fúnebre amb les restes d'Erika Ortiz abandonava l'Institut Anatòmic Forense amb destinació al tanatori del cementeri de Tres Cantos, a devers vint quilòmetres de Madrid. Allà s'oficià un respons previ a la inciniració del cos de la germana petitat de la princesa d'Astúries. Hi acudí la família Ortiz Rocasolano i tota la família reial, llevat de la reina, que volava d'Indonèsia a Espanya.

Acabat el respons, els prínceps d'Astúries s'acostaren a la premsa per agrair el suport donat en aquests moments tan durs. «Vull donar les gràcies a totes les persones que s'han sentit afligides per la mort de la meva germana petita», declarà amb llàgrimes als ulls una commoguda Letícia.

La família de la morta arribà minuts abans de les dues del migdia. Els primers que aparegueren foren la princesa d'Astúries, que acompanyava la seva mare, Paloma Rocasolano i el seu padrí matern, tots tres de dol. La mare de la morta intentava amagar el seu dolor darrere d'unes ulleres negres. Ni ella ni Letizia no pogueren reprimir les llàgrimes en arribar al tanatori. El príncep Felip, al rostre del qual també es reflectia el dolor, es va mantenir en tot moment devora la seva esposa.

Darrere dels prínceps d'Astúries, hi anava també la padrina materna de Letícia amb alguns familiars i l'exmarit de la difunta, Antonio Vigo.

Per la seva banda, el rei arribà a les 14.10 hores acompanyat de la infanta Elena i del seu home, Jaime de Marichalar, seguits pels ducs de Palma. L'única absència de la família reial era la de la reina, que havia agafat un avió des d'Indonèsia. Els prínceps d'Astúries reberen la resta de la família reial a la porta de la capella, on es visqué un dels moments més emotius del capvespre, quan Letizia es fonia en una forta i afectuosa abraçada amb les seves cunyades i en rebia consol. Just després, no pogué contenir les llàgrimes.

El respons per la germana petita de la princesa d'Astúries va durar només just 15 minuts, i després la família reial abandonà el tanatori. Minuts més tard ho feien els prínceps d'Astúries visiblement afligits i, abans de pujar al cotxe oficial que els tornaria a dur a La Zarzuela, volgueren dedicar unes paraules d'agraïment a la premsa. «Vull donar les gràcies a totes les persones que s'han entristit per la mort de la meva germana petita», declarà una Letícia molt afectada i que no s'aturava de fer sanglots. També el príncep Felip es dirigí als micròfons en veure que la seva dona no podia continuar. Per aquest motiu, va ser ell mateix qui va agrair «la comprensió de tots», i afirmà que li sabia greu que els informadors allà congregats estiguessin xops, a causa de la pluja que ahir queia a Madrid.

La parella sentimental d'Erika Ortiz és qui en trobà el cos sense vida, dimecres a primera hora del matí. Des que es va fer pública la notícia, l'hermetisme sobre les causes de la mort de la germana de la princesa ha estat molt fort.

Els familiars no han volgut explicar-ne res, encara que després de la realització de l'autòpsia, fonts de l'Anatòmic Forense citades per diversos mitjans de comunicació parlaven d'una possible ingesta massiva de pastilles com a suposada causa de la mort. En tot cas, la família Ortiz Rocasolano és l'encarregada de fer públiques, si així ho desitja, les causes de la mort.