Melcior Comes obre els ulls a la vida amb «El llibre dels plaers immensos»

L'escriptor rebé ahir el premi Ciutat de Palma Llorenç Villalonga

TW
0

El jove escriptor Melcior Comes (sa Pobla, 1980) ha estat el guanyador del premi Ciutat de Palma Llorenç Villalonga per la seva novel·la El llibre dels plaers immensos, una obra en la qual repassa la formació humana i intel·lectual d'un jove nascut els anys vuitanta en el si d'una nissaga noble de Ciutat.

Amb aquesta proposta, Comes endinsa el lector en l'aventura del coneixement del món, del propi caràcter. El protagonista és la darrera baula d'una família noblesca que emprèn un viatge pels diferents indrets de l'aprenentatge de la vida i en el qual no manca el toc sentimental amb «aventures galants».

Aquesta és la tercera novel·la de Comes, que engloba en «una trilogia de l'actitud davant la vida». «A l'igual que els meus treballs anteriors, El llibre dels plaers immensos està fet en primera persona per donar una sensació de calidesa i proximitat», explica l'autor.

Melcior Comes ha publicat l'Aire del món amb Edicions 3 i 4 (Premi Ciutat d'Elx 2003) i l'Estupor que us espera amb Edicions Empúries (Premi Documenta 2004). Ara prepara un nou treball sobre Balzac amb l'Editorial Ensiola. Comes, col·laborador del suplement culturaL'Espira i del dominicaPresència, és un autor jove que ha agafat una important embranzida en la literatura catalana.

Marcat per autors clàssics com Proust, també rep influències del món villalonguià i de Baltasar Porcel. «Malgrat les influències que cada un, tot escriptor ha de crear la seva pròpia perspectiva», assegura el jove de sa Pobla. Melcior Comes ret el seu homenatge particular a Arthur Rimbaud en les seves obres. Els dos primers treballs vénen encapçalats amb un vers del poeta francès. A El llibre dels plaers immensos apareix en la segona plana.

El jurat qualificador d'aquest premi Ciutat de Palma 2006 de novel·la en català, dotat amb 18.000 euros, ha estat format per Jordi Cabré; el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics, Gabriel Janer; les escriptores mallorquina i valenciana Carme Riera i Isabel Clara Simó, a més de Vicenç Sanchís.