TW
0

«Les noves tecnologies responen als temps que corren, l'art sempre ha estat modern». Tanmateix, «els més joves les usen més intensament», per la qual cosa artistes pertanyents a «altres generacions», com a Soledad Sevilla, les utilitzen com «un mecanisme puntual, no com un element habitual». Sevilla va participar ahir capvespre a Es Baluard en la segona taula-debat de l'Art Tech Media, que va tractar sobre Art digital. Crítica i política cultural.

Tot art, en ser modern, «s'avança sempre al seu temps» ja que «la història té el seu ritme i condemna al fracàs el que va per davant». I per això les noves tecnologies aplicades al camp artístic són rebutjades pels espectadors, malgrat «l'habitual dels mitjans que empren, com Internet o la imatge de vídeo». «Existeix cert rebuig a renunciar allò manual i allò tradicional, com ja va succeir amb l'abstracció i la figuració». Encara així, «es produeixen moltes escombraries», que s'han de seleccionar. «Sabem reconèixer el bon artista, però no tots som capaços d'arribar a aquell nivell».

Quin és el problema en l'actualitat? «El camp d'investigació de la pintura s'ha reduït, té molta retòrica, no com els nous conceptes, més verges». Ara ha nascut un art «més polític i social», que en ocasions renega del passat. «S'ha de conviure, no destruir ni desqualificar. No em consider combativa, però m'agrada fer reflexionar la gent. I per això m'incomoda la creença que només pot usar-se el nou llenguatge, una autèntica tirania».

La seva manera de lluitar contra aquesta idea és reafirmar-se en els seus propis conceptes i formes de crear. «M'afecta el meu temps i el moment que vivim. Crec en la pintura d'anàlisi i de perseverança, en l'art com a religió». Es considera cada vegada una mica més «autista», mantenint una posició «més mística i introvertida» que la porta a elaborar menys i més destil·lat». «Sé que hi ha un altre llenguatge que s'imposa, que fa que centres d'art i museus no en requereixin la resta, però aquest fet origina que em reafirmi en les meves teles i les meves instal·lacions».

En demanar-li sobre si morirà la pintura, l'artista afirma que «no crec que la pintura mori, però possiblement passi a ésser minoritària, com ha succeït amb la poesia». El quadre «s'ha injuriat com a art burgès», quan, en realitat, «salva vides». «La pintura és fonamental, bàsica, l'únic que roman dins d'aquesta voràgine que viu la societat. L'art és un bé necessari».